Päivitys jota FB ei julkaissut

Hesarissa on tänään, 20.8.2023 pitkä artikkeli Venäjän Helsingin suurlähetystöstä.

Jutulla on yksi tavoite: pitää yllä pahantahtoista ja vihamielistä suhtautumista Venäjää kohtaan. Mitään journalistista sisältöä jutussa ei ole.

Naapuriseura julkaisuineen sai artikkelissa asiaan kuuluvan leiman ja siteerauksenkin. Lehtemme ja seuramme taitaakin olla Suomessa ainoa taho, jolla on normaalit suhteet Venäjän suurlähetystöön.

Meidän mielestämme Ukrainan sota ei ole meidän sotamme. Siksi emme ole sodan osapuoli ja voimme pitää yllä suhteita kaikkiin, jotka meitä kiinnostavat ja jotka sitä haluavat.

14 kommenttia julkaisuun “Päivitys jota FB ei julkaissut

1. Likasankojournalismia pahimmillaan Hesarilta.
    Mikä ihme Mediaa yleensäkin nykyään Vaivaa
    Kun Venäjää Vihataan oikein olan takaa.
    Luulisi Rauhaa ja Hyviä naapurisuhteita ajettavan.
    Medialla on Iso Vastuu Nykyisestä Venäjän Vihan Lietsomisessa.

2. Olen aivan samaa mieltä Ukrainan konfliktista. Se ei ole meidän sotamme! Ei Suomen tarvitse väkisin työntää nenäänsä muiden maiden, varsinkaan suurvaltojen, sotiin. Ei siinä hyvin käy. Jos joku haluaa vapaaehtoisena mennä sinne auttamaan, se on hänen asiansa.

3. Journalistien on pyrittävä esittämään uutiset ja tiedot mahdollisimman objektiivisesti, ilman omia ennakkoluuloja tai asenteita. Tämä tarkoittaa, että toimittajien on esitettävä asiat niin kuin ne ovat, ei niin kuin he haluaisivat niiden olevan. Tasapuolisuus tarkoittaa sitä, että toimittajien on pyrittävä esittämään kaikki merkittävät näkökulmat ja äänet uutisessa. Tämä voi sisältää haastattelujen ja lausuntojen esittämisen eri osapuolilta ja eri näkökulmista, jotta lukija tai katsoja saa kattavan ja tasapainoisen kuvan tapahtumista.

Reiluus tarkoittaa sitä, että toimittajien on kohdeltava kaikkia ihmisiä oikeudenmukaisesti ja tasapuolisesti riippumatta heidän asemastaan, taustastaan tai mielipiteistään. Toimittajien ei tulisi suosia tai syrjiä ketään haastateltavaa tai uutisen kohdetta. Kunnioitus tarkoittaa sitä, että toimittajien on kohdeltava ihmisiä arvostavasti ja ymmärtäväisesti. Tämä tarkoittaa, että toimittajien on vältettävä loukkaavia tai herjaavia ilmaisuja ja otettava huomioon haastateltavien ja uutisten kohteiden tunteet ja oikeudet. Lisäksi toimittajien on vältettävä sensaatiohakuisuutta, eli liioiteltujen tai harhaanjohtavien otsikoiden ja uutisten käyttöä saadakseen huomiota.

4. Lännen pelko hegemoniansa menettämisestä on näkyvillä kaikessa sen toiminnassa. Suomen valtaeliitti ja valtamedia on valinnut väärin oman paikkansa – on valinnut ”ajopuu”-aseman, joka tietää surkeutta kansalle.

5. ”Artikkeli onkin tarpeen. Eilen samainen lehti tuli kertoneeksi, että suhtautuminen Venäjään, Putiniin ja Ukrainan sotaan ei ole Euroopan suurimmissa maissa yhtä hullun kiihkoinen kuin Suomessa ja muissa Fennoskandian maissa Natoinemme.”

Geopolitiikka ja maamme historia vaikuttanevat erilaiseen suhtautumiseen…

6. Suomen kansa on aivopesty erittäin tehokkaasti. Ihmiset toljottavat kaiken vapaa-aikansa töllöä, ja ”viihdeohjelmien” tyhmyyttäminä uskovat kaiken ”uutis”roskan siinä sivussa. Naurattaa tämä alavariantti nimeltä Suomi

1. Havaintojeni mukaan aivopesu on tapahtunut n 15 vuoden aikana. Jo tätä ennenkin vaiettiin venäjän normaaleista asioista täysin,vain roskauutisia. Sen jälkeen alkoi trollikohu ja valeuutiset,jotka tietysti leimattiin venäjän suuntaan. Ukrainan tapahtumien myötä alkoi totaalinen aivopesu,joka valitettavasti on mennyt perille.