Ilaskivi kysyy: ”Menikö siinä kokoomukselta pressapaikka?”

Raimo Ilaskivi

Kokoomuksen tervaskanto Raimo Ilaskivi ei ole tyytyväinen puolueensa presidenttipeliin.  ”Menikö siinä kokoomukselta pressapaikka”, hän kysyy blogisaan. Puoluehalitus oli asettanut Alexander Stubbin kokoomuksen presidenttiehdokkaaksi.

Ilaskivi oli odottanut “diktatooriselta näyttävän päätöksen sijasta puolueen turvautumista jäsenäänestykseen” ehdokkaan valinnassa.  “Äänestyksellä olisi mitattu tärkeimmän kannattajajoukon mielialat ja toimittu niitä noudattaen” Ilaskivi muistutti.

Neljä kokoomuspiiriä oli asettunut puolustusministeri Antti Häkkäsen tueksi, kuten myös Nuorten liitto.

Kokoomus asettaa presidenttiehdokkaansa syksyn ylimääräisessä puoluekokouksessa. “Yksimielisestikö senkin – saa nähdä!? Vaiko äänestäen sen osanottajajoukon ehdotuksesta, joka nyt tuntee itsensä syrjityksi”, Ilaskivi aprikoi.

Ilaskivi ei ole aivan vakuuttunut siitä, että puoluejohto on osannut tulkita oikein kentän mielipiteet presidenttiehdokkaastaan.  “Paljonko kentän mielestä painavat kotimaassa kansalaisten turvallisuuden puolesta työtä tekevän Häkkäsen ansiot ja paljonko Stubbin, joka on jo jättänyt Suomen ja viihtyy Italiassa”, Ilaskivi kysyy.

Hän kertoo, että Stubb oli asettanut ehdokkuudelleen ehdoksi, ettei jäsenäänestystä toimeenpanna. Lisäksi Stubb olisi vaatinut, että hänelle taataan EU-komissaarin paikka, mikäli tie presidenttiyteen ei avaudu.

2 kommenttia julkaisuun “Ilaskivi kysyy: ”Menikö siinä kokoomukselta pressapaikka?”

1. Missähän kuplassa ilaskivi mahtaa elää? Lause ”…kansalaisten turvallisuuden puolesta työtä tekevän Häkkäsen… ” on täyttä roskaa koska Häkkänen edustaa NWO:ta ja haluaa päästä tuhoamaan Venäjää eli saada Suomi sotaan.

1. Ilaskivi on ihan samanlainen USA, NWO, Nato yms fanittaja kuin kaikki muut Kockoomuslaiset. Kieli ylettää Helsingistä Washingtoniin. Voi olla jotain vaalipeliä. Washingtonista on neuvottu, että näin pitää toimia niin ääniä satelee.