Kreml ei seuraa Prigozhinin liikkeitä

Kremlillä ei ole kykyä ja halua seurata Wagner päällikön Jevgeni Prigožinin liikkeitä. Asiasta kertoi toimittajille Kremlin virallinen edustaja Dmitri Peskov .

Aleksanteri Lukašenka kertoi 6. heinäkuuta toimittajille, että Jevgeni Prigožin on Pietarissa tai Moskovassa, eikä Valko-Venäjän alueella . Hän sanoi myös, että Wagnerin sotilaat ovat tällä hetkellä leireillään.

”Ei, emme seuraa. Meillä ei ole kykyä ja halua tehdä tätä”, Peskov vastasi valvontaa koskevaan kysymykseen.

Peskov kertoi myös Valko-Venäjän ja Venäjän presidenttien Aleksanteri Lukašenkon ja Vladimir Putinin tapaamissuunnitelmista. Hän korosti, että maiden johtajat kommunikoivat usein, mutta kaikkia puhelinkeskusteluja ei raportoida lehdistölle. ”Tapaamispäivää ei vielä ole”, hän lisäsi.

Aiemmin kerrottiin, että Prigozhin vieraili 4. heinäkuuta henkilökohtaisesti Venäjän federaation liittovaltion turvallisuuspalvelussa Pietarissa ja Leningradin alueella noutaakseen häneltä 24. kesäkuuta takavarikoidut aseet.