Tolfan kylä Italiassa

RAASTAA SYDÄNTÄ

Minun tavoitteeni on lyhyesti sanottuna: Suomi takaisin itsenäiseksi valtioksi.

Mauno Saari

Hyvät naapuriseuralaiset, etenkin te uskolliset, jotka täytätte salin torstaina 13.6.24. Raastaa sydäntä kertoa, että en pysty tulemaan paikalle.

Ensinnäkin pahoittelut suurlähettiläs Pavel Kuznetsoville ja hänen esikunnalleen sekä Venäjän tiede- ja kulttuurikeskuksen johdolle. Olen erittäin kiitollinen siitä kaikesta vaivannäöstänne, jonka ansiosta olemme voineet kokoontua teidän tiloissanne ja teidän suurenmoisen vieraanvaraisuutenne kohteena.

Yhteys pitää säilyttää. Empatia ja kunnioitus täytyy pitää yllä. Siinä meillä on suuri tehtävä ja pieni mahdollisuus. Minun on vaikea käsittää sitä pahuuden ja valheen määrää ihmisissä, jotka nyt käyttävät valtaa Suomessa samoin kuin muissakin länsimaissa. Me emme tälle voi paljon, mutta teemme sen vähän, minkä voimme.
***
Kävimme Pirkon kanssa Italiassa norjalaisen aktivisti Pål Steigenin seminaarissa.
Paluumatkalla sairastuimme molemmat. Nyt keskiviikkona olen vielä aikamoisessa kuumeessa ja menossa lääkärille. Olen enemmän kuin pahoillani, mutta yritän korjata tilanteen edes osittain kirjoittamalla lehteemme Pål Steigenin haastattelun niin pian kuin suinkin.

Seminaari oli järjestetty Pålin asuinpaikkaan, luostariin noin 80 km Roomasta pohjoiseen. Sää oli kuuma, tunnelma tavattoman lämmin norjalaisten rauhanystävien parissa. Onneksi keskiaikaisen luostarin paksut kiviseinät pysyivät viileinä. Matka oli antoisa ja aivoja rassaava. Ja sivuhuomautus: sen maksoi muuan Norjassa asuva suomalainen Naapuriseuran jäsen.

Rauhan aktivistit Mauno Saari ja Pål Steigen

Pål Steigen julkaisee nimeään kantavaa online-lehteä, joka muistuttaa suuresti
Naapuriseuran Sanomia. Steigen-julkaisu on ilmestynyt jo monia vuosia, me taas
täytämme vasta 1,5 vuotta, mutta suunta ja idea on sama: sotahulluuden vastustaminen.

Seminaarissa keskusteltiin yötä päivää. Tutustuimme toisiimme ja toistemme ajatuksiin. Keskusteluissani esimerkiksi norjalaisen teatteriohjaajan kanssa syntyi mainioita ja innostavia ajatuksia, joista kerron myöhemmin. Yhteistyömme rauhanaktivisti Pål Steigenin kanssa alkaa. Hän saattaa myös tulla
vieraaksemme.
Sodan tulihevoset laukkaavat
ratsastajat sokein silmin.
Meidän on pysäytettävä ne ennen iltaa,
ennen iltaa, ennen yötä, ennen sarastusta.

Miten? Rakastamalla tietoa ja toisiamme.
***
Naapuriseura on ajattelevien, toisistaan huolta pitävien ihmisten yhteisö. Tämän
ymmärtäminen on nyt tärkeämpää kuin koskaan, sillä ajan tiukkenevat.
Sanoin joskus, että Naapuriseura on merkityksellisempää kuin mikään mitä elämäni aikana olen saanut aikaan.

Toistan sen nyt. Mikään ei mene yli sen, että me voimme yhdessä puolustaa sananvapautta, omaa ajattelua ja isänmaa Suomen olemassaoloa. Minun tavoiteeni on lyhyesti sanottuina: Suomi takaisin itsenäiseksi valtioksi.
***
Nyt puheenjohtajanne ei pysty juuri puhumaan. Kurkku on kipeä. Painun pehkuihin!

12 kommenttia julkaisuun “RAASTAA SYDÄNTÄ

1. Lepäile ja ota aurinkoa ja vitamiineja, Megaforce on hyvä tuote. Itse olen odotellut ilman lämpenemistä lukemalla 2 kirjaa, Allan Asplundin Kokemuksia suomalaisilta keskitysleireiltä ja Nestori Parkkarin Suomalaisessa keskitysleirissä. Jotenkin tuli sellainen olotila mieleen lukiessa, että onko Suomi menossa kohti samanlaisia aikoja eli muuta ei tarvittaisi, että Supo rupeaisi kuulustelemaan ns. toisinajattelijoita. Turhia pidätyksiä ja kuulusteluita on jo tehty poliisien toimesta.

2. PIKAISTA PARANEMISTA, MAUNO
    Naapuriseura ry on tärkeä foorumi taistella valtamedian valheellista propagandaa vastaan. Valtamedian valta on kuitenkin päätähuimaava ja se on saattanut koko kansan sotapsykoosiin. Järkyttävää on katsoa, kuinka korkeassa asemassa olevat ihmiset nielevät Venäjän vastaista propagandaa totuutena. Surkeaa, että ihmiset Suomessa on valmistettu sotaan ydinsupervaltaa Venäjää vastaan. DCA-sopimus on Suomen historian suurin maanpetos, joka saattaa Suomen Venäjän ydinaseiden maalitauluksi. Mitä pitäisi tehdä? Valtamedia on totaalisen ylivoimainen. Vaihtoehtomedioiden äänen tavoittaa vain pienen osan suomalaisia. Kansainväliset voimat jylläävät.

3. Paranemista ”matkakuumeesta”! – toivottavasti pystytte selättämään sen levolla ja lämmöllä.
    Me emme pääse näihin tapaamisiin pitkien matkojen takia.
    Mutta oli ilahduttavaa kuulla vähän jotakin Teidän Italian matkastanne ja Pål Steiganin kanssa tulevasta yhteistyöstä. Odotan mielenkiinnolla.
    Kyllä on helppoa yhtyä siihen että Naapuriseuran perustaminen on ollut rohki tärkeä teko – meidän kaikkien kannaltamme. Ja nyt tuo yhteistyö norjalaisten kanssa laajentanee kuvioita entisestään.

4. Kohta on maa täynnä Nato-joukkoja. Stoltenberg on huolestunut itärajan tilanteesta. Suomea ajetaan täysillä päin seinää. Suomen tilanne olisi aivan toinen, jos Niinistö ei olisi pettänyt maataan. Oisi mahdollista jopa miettiä Brics-jäsenyyttä.

5. Loistava oki tilaisuus. Kiitos kaikille järjestäjille. Niin paljon faktatietoa, ettei tiennyt, miten pureksia. Sekä Suurlähettilään että Laakson puheenvuorot tyhjentäviä, mitkä pitäisi jokaisen suomalaisen kuulla ja erityisesti YMMÄRTÄÄ.

Jäädään odottamaan seuraavaa tilaisuutta.
    Kiitos myös erinomaisista maukkausta tarjoiluista.