VENÄLÄISET JATKAVAT MATKUSTAMISTA

Puolalaisen radioasema Radio ZET:n mukaan venäläiset jatkavat matkustamista ympäri maailmaa Lännen pakotteista huolimatta.

Pakotteiden tarkoituksena oli muun muassa estää Venäjän kansalaisten lomamatkat ulkomaille. Nyt on käynyt ilmi, että he eivät lopettaneet matkustamista,  muuttivat vain matkakohteitaan.

Pelkästään viime vuonna venäläiset tekivät noin 22,5 miljoonaa turistimatkaa ulkomaille, kun vuonna 2021 niitä oli 19,2 miljoonaa. Radio ZET uskoo luvun kasvavan entisestään tänä vuonna.

Uutisessa kerottiin, että useimmiten venäläiset matkustivat maihin kuten Turkki, Thaimaa, Yhdistyneet arabiemiirikunnat, Malediivit ja Egypti. Venäläisille avautuvien maiden lista pitenee ajan myötä, Radio ZET kertoo.

Aiemmin kerrottiin, että kuuluisaa saksalaista Baden-Badenin kylpyläkaupunkia uhkaa väistämättä romahdus ilman turisteja Venäjältä. Schwäbische Zeitung -lehden mukaan venäläiset ovat vierailleet tässä lomakaupungissa viimeiset 200 vuotta, ja nyt Baden-Baden on vakavissa vaikeuksissa. Ravintolat, hotellit ja putiikit suljetaan.

Kaupunkiin on tulossa yhä enemmän ukrainalaisia ​​pakolaisia ​​venäläisten turistien sijaan. Lehden mukaan pakolaisia on tällä hetkellä Baden-Badenissa enemmän kuin missään muualla Lounais-Saksassa.

Muotiliikkeiden, ravintoloiden ja arvostettujen hotellien omistajat tunsivat ensimmäisenä iskun. Lehti lainaa kaupungin saksalais-venäläisen kulttuuriseuran varapuheenjohtaja Valentina Yushinan sanoja: ”Kaikki on ohi. Venäläiset eivät tule enää.”