Jaana järjestää Naapuriseuran matkat

Jaana Niinikorpi poseeraa Sotshissa Aguran putous taustanaan.

Naapuriseura on tehnyt sopimuksen matkoista Venäjälle kokeneen tahon kanssa. Matkojen järjestelyistä vastaa Jaana Niinikorpi, 1980-luvulta lähtien naapuriin matkoja tehneen Finnsov Tours Oy:n toimitusjohtaja.

Jaana aloitti jo opiskeluaikoinaan matkaoppaan tehtävät Mustalla merellä. Siitä alkoi ammatiksi muuttunut reissaaminen valtavan itäisen naapurimme seuduilla.

”Kiersin jo 80-luvulla maailman suurimman maan lähes kaikki merkittävimmät matkakohteet ja suunnittelin samalle sinne uusia matkaprojekteja”, hän kertoo.

”Kun Neuvostoliitto hajosi, jatkoin toimitusjohtajana, tein töitä matkatoimiston talousasioiden, hallinnon, kansainvälisen markkinoinnin ja nettikaupan kanssa. Nyt yritys on minun omani. Rekisteröin sen vuonna 2019.”

Miksi et ole vaihtanut firman nimeä ajankohtaisemmaksi?

”Tykkään tuosta nostalgisesta nimestä kovasti, siihen liittyy hyvä maine jo neuvostoajoilta. Nimi ei ole kysyntää haitannut yhtään, toisin kuin nämä Suomen poliittiset käänteet suhteessa Venäjään.”

Miksi matkoja juuri itään?

”Tämä on sydämen asia! Haluan edistää maailmanrauhaa inspiroimalla matkustamaan Venäjälle, Kaukasiaan, Keski-Aasiaan ja Baltiaan. Naapurimaissa on mukava liikkua kun valitsee sopivat matkareitit. Kirjoitan alueelta matkablogia osoitteessa jarmelimatkustaa.wordpress.com.”

Naapuriseuran jäsenet saavat matkojen hinnoista alennusta sen verran, että ainakin jäsenmaksu tulee kuitatuksi. Tämän lisäksi mietimme yhdessä Jaanan kanssa reissuille vielä naapuriseuralaisille tarkoitettua omaa ohjelmaa tai muuta mielenkiintoista.

Parasta on joka tapauksessa reissata yhdessä toisten naapuriseuralaisten kanssa. Tunnelmasta tulee vamasti lämmin ja matkasta muistoista rikas. Seuran puheenjohtajakin on aikonut lähteä jollekin matkalle ja ottaa mukaan harmonikan toivossa, että voisi soitella paikallisten taiteilijoiden kanssa.

ILMOITTAUTUMISEN JA LISÄTIEDOT SAAT AVAAMALLA LINKIN KUNKIN MATKAEHDOTUKSEN KOHDALLA. NAAPURISEURAN JÄSENET SAAVAT MATKASTA 40 €:N ALENNUKSEN / HLÖ.

JAANAN MATKAEHDOTUKSET

Risteily Laatokalle Valamoon ja Konevitsaan 21.7.-24.7.2023

Lähde kesäiselle risteilylle Laatokalle. Matkustamme bussilla Pietariin, josta risteilyalus lähtee Nevajokea pitkin Pähkinälinnan ohi laajalle Laatokalle. Saavumme seuraavaksi päiväksi kauniille Konevitsan luostarisaarelle ja komeaan Vanhaan Valamoon. Laivalla nautimme herkullisista täysihoitoaterioista ja risteilyohjelmasta.

Linkki:  https://jarmelimatkustaa.wordpress.com/2023/03/31/risteilylle-valamoon-ja-konevitsaan-21-7-24-7-2023/

Kierros Karjalankannaksella 15-18.8.2023

Terijoki-Pietari-Käkisalmi-Viipuri

Lähde bussikierrokselle Suomenlahden rannalta Laatokan rannalle kauniiseen Karjalaan. Ensimmäinen yö Terijoella, illallinen meren äärellä. Päivä palatsien Pietarissa, josta ajelemme Käkisalmeen Laatokan rannalle. Paluupäivä Viipurin kautta. Majoitukset hyvätasoisissa hotelleissa, ohjelman ja aamiaisen lisäksi ruokailu päivittäin.

Linkki:  https://jarmelimatkustaa.wordpress.com/2023/03/31/kierros-karjalankannakselle-15-18-8-2023/

Jokiristeily Moskovasta Pietariin 16.-22.7.2023

Lähde ainutlaatuiselle jokiristeilylle Moskovan kanavaa Volgalle, Äänisjärvelle ja Laatokalle. Matkalla nähdään Venäjän suurten metropolien lisäksi kultaisen kehän korunkaunis maaseutukaupunki UglitshKuzinon kylä Vologdan alueella sekä vieraillaan Venäjän syntysijoilla Laatokanlinnassa. Matkustamme syvälle Venäjälle Volgan maisemien halki joka päivä eri paikkakunnille sekä nautimme risteilymatkustuksen helppoudesta, herkullisista täysihoitoaterioista sekä viihtyisän venäläislaivan monipuolisesta risteilyohjelmasta.

Linkki:  https://jarmelimatkustaa.wordpress.com/2023/03/31/jokiristeilylle-moskovasta-pietariin-16-22-7-2023/

Äänestä mieleisesi kolmesta matkasta avaamalla tämä linkki: