JUHLAN PAIKKA

Suomen eliitti juhli eilen maamme itsenäisyyttä.

Linnan juhlahumun aikaan Israel oli ehtinyt tappaa 16 248 Gazan palestiinalaista, lapsia heistä yli 7 000. Lisäksi pommituksissa ja tykkitulessa loukkaantuneita oli 43 000 ja kateissa 7 000 ihmistä.

Skool!

– Kun linnassa kilisteltiin sampanjalaseja, Israelin täysin tuhoamia asumuksia oli Gazassa jo 52 000, asuinkelvottomiksi vaurioitettuja asuntoja 253 000. Kaikkiaan 26 sairaalaa oli pommitettu toimintakyvyttömäksi, samoin 275 koulua.

Prosit!

– Toimittajien haastatellessa hotelli Kämpin jatkoille kiirehtiviä julkkiksia 81 Israelin surmaamaa journalistia makasi ruumispusseissa seuranaan tapettuina 286 lääkäriä, hoitajaa ja muuta teveydenhuollon ihmistä sekä 131 YK:n työntekijää.

Kippis!

– Orkesterin soittaessa viimeisiä valsseja juhlijoitten tiedossa oli jo Israelin puolustusministerin lausuma, että Gaza eristetään täysin. Siellä oleville ”ali-ihmisille” ei toimiteta vettä eikä ruokaa, ei myöskään polttoainetta tai minkäänlaista apua.

Cincin!

– Nyt torstaina krapularyyppyjen aikaan linnassa juhlineiden on mukava tietää, että joillakin on vielä pahempi olo, sillä Gazassa riehuu merivettä tai saasteista vettä juoneita ja nälkiintyneitä ihmisiä laumoittain tappava ripuliepidemia.

Terveydeksi!

2 kommenttia julkaisuun “JUHLAN PAIKKA

1. Mies ei tosiaankaan vaikuttanut hilpeältä, vaikka on saanut tavoitteensa Suomen Nato-jäsenyydestä toteutettua ja kohta kai se alueluovutuskin USA:lle. Kun Saulia haastateltiin siitä, mitä juhlien teema ”Ajat vaihtuvat” merkitsee hänelle, niin Sauli vaikeni kokonaan niistä muutoksista Suomen tilanteessa, joihin hänellä itsellään on ollut ratkaisevan suuri vaikutus. Vähän yllättäen Sauli ilmaisi huolensa siitä, että ”miten me enää osaamme puhua toistemme kanssa. Kun tässä ajat muuttuvat niin toivottavasti ne muuttuvat vähän takaisin siihen, mitä me pidimme parempana…”