Jukka Tarkka: Suomen Nato-tie nousee pystyyn

Jukka Tarkka

Historian tutkija Jukka Tarkka, Suomen Nato-jäsenyyden kannattaja, on sitä mieltä, että Suomen tie sotilasliittoon nousee pystyyn. Tarkka arvelee some-päivityksessään, että Turkki ja Unkari eivät tule ratifioimaan Suomen hakemusta.

”Kunhan kenkkuilevat aikansa ja siten sanovat ruman sanan niin kuin se on: Ei Ruotsin ja Suomen Nato-jäsenyydelle”, tarkka kirjoittaa.

”Terveisiä Kremlistä. Missä Nato on sen jälkeen”, Jukka Tarkka kysyy.

Tutkijan mukaan sekä Unkari että Turkki ovat hyvissä väleissä Venäjän kanssa, suorastaan Putinin ”lämpöisessä syleilyssä”.

Vuonna 1942 syntynyt Jukka Tarkka on valtiotietieteen tohtori. Hän väitteli vuonna 1977 aiheesta Suomen sotasyyllisyysoikeudenkäynti. Tarkka on toiminut Elinkeinoelämän valtuuskunnan (EVA) johtajana ja kustantaja Otavan kirjallisena johtajana sekä yhden kauden Nuorsuomalaisen puolueen kansanedustajana.

1 kommentti julkaisuun “Jukka Tarkka: Suomen Nato-tie nousee pystyyn

1. Jukka Tarkka ei ole nyt erityisen Tarkka. Ensinnäkin hän kannattaa NATO:a ja on siinäkin asiassa täysin väärässä. Toiseksi NATO on raha vaikeuksissa ja sellaiset tyhmät maksajat, kuten Ruotsi ja Suomi kyllä NATOoon menee, tätä tuhannen taalan tilannetta ei NATO/USA jätä käsistään, se on minusta aivan selvää. Median syöttämä valheellinen Venäjäuhka (jo 10 vuotta) oli kaiken alku. Päämäärä on ollut, että Suomi menee väkisin NATO:oon, ostaa turhat hävittäjät ja hoitaa ja maksaa Baltianmaitten ilmapuolustuksen. Asekauppa/USA kiittää. NATO on samanlainen Suomen ryöstö, kuin EU, Ukrainan sota ja €uro, suurinen valtion velkoineen.