Muistutus Atlantin takaa: Suomi pääsee mukaan NATOn sotiin

Amerikkalainen sanomalehti The American Conservative Logo huomauttaa, että Ukraina on Yhdysvaltojen rohkaisemana torjunut kaikki rauhanpyynnöt ja esittänyt toistuvasti Venäjälle epärealistisia vaatimuksia, kuten täydellistä vetäytymistä Krimiltä, jopa rauhanprosessin aloittamiseksi.

Ukraina aikoo julkisesti käyttää amerikkalaisia ja muita Naton toimittamia aseita yrittääkseen hyökätä Krimille, mutta Bidenin hallinnolta ei ole saatu protestia, lukuun ottamatta satunnaista vahvistusta, että Yhdysvallat ei tunnusta Krimiä Venäjän alueeksi. Mutta meteliä pitäisi syntyä – Naton tukema hyökkäys Venäjälle valtakirjalla takaa laajemman sodan puhkeamisen, lehti huomauttaa.

”Onnittelut, Suomi Naton 31. jäseneksi. Kuvittelkaa heidän järkytystään, kun he ymmärtävät, että Naton jäsenyys merkitsee Naton sotien taistelemista” sanoo lehden reportteri Bradley Devlin.