Naapuriseuran ”idea”

Naapuriseura on vuonna 2023 toimintansa aloittanut rekisteröity yhdistys. Sen tavoite on nimensä mukaisesti edistää hyvää naapuruutta ihmisten ja valtioiden välillä.

Juuri nyt on erityinen tarve yrittää korjata suhteita Venäjään ja venäläisiin. Nämä suhteet Suomen valtion johto on katkaissut suurelta osin kaikkien vahingoksi.

Yhdistys julkaisee verkossa Naapuriseuran Sanomia. Yhdistys on riippumaton poliittisista puoleista eikä sen verkkolehti kuulu Mediapooliin.

Naapuriseura luokitellaan aatteelliseksi yhdistykseksi. Sen aate on rauha, inhimillisyys, avoimuus ja sananvapaus. Korostamme tarvetta parantaa yhteiskunnan ilmapiiriä, vähentää vihapuhetta ja edistää rehellistä viestintää.
Epävirallinen, mutta toimiva tunnuslauseemme on:

Eletään ihmisiksi”.

2 kommenttia julkaisuun “Naapuriseuran ”idea”

1. Tämän Naapuriseuran perustaminen on Hyvä ja Tärkeä ,nyt kun Suomen Valtiojohto on Julistanut Naapurimme Venäjän Viholliseksi.
    Monet Suomalaiset pitävät Venäjää ja Venäläisiä Ystävänä jonka kanssa On Hyvä olla Ystävälliset Naapurisuhteet.
    Itse Rakastan Venäläistä Kulttuuria Joka hakee Maailmassa Vertaistaan.
    Venäläiset Ihmiset ovat Vieraanvaraisia ja Aitoja Lämpimiä Ihmisiä.