Saksan varakansleri on erittäin vihainen

Saksan varakansleri, energia- ja ilmastoministeri Robert Habeck syyttää Sahra Wagenknechtiä ja Alice Schwarzeria ”väestön harhaanjohtamisesta”. Nämä ”harhaanjohtajat” ovat järjestäneet täksi päiväksi rauhanmielenosoituksen Berliiniin.

”Kaikki järkevät haluavat rauhaa Ukrainaan. Wagenknecht ja hänen kannattajansa haluaisivat kuitenkin myydä jotakin rauhana, jota imperialistinen diktaattori pakottaa Euroopalle. Jos se menee läpi, se olisi kutsu presidentti Putinille hyökätä muutamaan seuraaviin maihin”,  Habeck sanoi televisiossa.

Ministerin menettely on harvinaista ja törkeää kansalaisten perusoikeuksiin puuttumista. Se selittyy vain jännitteisellä tilanteella sekä Wagenknechtin ja Schwarzerin suurella medianäkyvyydellä. Ministeri Habeck ja hänen puolueensa Vihreät ovat Saksan johtava ”sotapuolue”.
Alice Schwarzer (vas) ja Sahra Wagenknecht
Vaikka Wagenknecht on vasemmiston Die Linken jäsen, hän on erittäin suosittu, kirkas mediatähti Saksan mediataivaalla. Schwarzer puolestaan on vuosikausia julkaissut feminististä aikakauslehteään, Emmaa.
Tämä kahden aktiivisen naisen ”epäpyhä” allianssi liikuttaa Saksassa satoja tuhansia ihmisiä. Heidän rauhan vetoomuksensa  keräsi jo ensimmäisen viikon aikana yli puoli miljoonaa allekirjoittajaa.
 Wagenknecht ja Schwarzer ovat vaatineet ”rauhannousua” Saksaan. Julkaisemassaan ”Rauhan manifestissa” he varoittavat sodan kärjistymisestä, vaativat molemmin puolin kompromisseja ja vastustavat asetoimituksia Ukrainaan.
Epäilemättä tälle päivälle suunniteltu rauhannousu saa väen liikkeelle Berliinissä.