Särkelä vetäytyy Naapuriseuran Sanomien kolumnistin tehtävästä

Jussi Särkelä

SDP:n Vantaan valtuustoryhmä on päättänyt Jussi Särkelää kuultuaan, että Särkelä vetäytyy Naapuriseuran Sanomien kolumnistin tehtävistä.

SDP:n valtuustoryhmän kanta on, että Venäjän hyökkäysota Ukrainaa ja ukrainan kansalaisia kohtaan sekä Venäjän ihmisoikeusrikkomukset sodan varjolla, on yksiselitteisesti tuomittava.  SDP Vantaan valtuustoryhmän linja tässä asiassa on sama kuin SDP:n linja.

Valtuutettu Jussi Särkelän Naapuriseuran Sanomissa kirjoittamien kolumnien johdosta sosialidemokraattinen valtuustoryhmä on pitänyt ylimääräisen valtuustoryhmän kokouksen, jossa kuultiin Särkelää ja käytiin asiasta keskustelu.

Valtuustoryhmän puheenjohtaja Minna Räsänen ja kaupunginvaltuutettu Jussi Särkelä ovat käytyjen keskustelujen pohjalta todenneet, että valtuutettujen tärkein tehtävä on huolehtia kaupunkilaisten palveluista ja hyvästä ympäristöstä. Särkelä vetäytyy välittömästi Naapuriseuran Sanomien kolumnistin tehtävästä. Hän ei myöskään jatka valtuustoryhmän varapuheenjohtajana.

2 kommenttia julkaisuun “Särkelä vetäytyy Naapuriseuran Sanomien kolumnistin tehtävästä

1. Voi-voi, näin meidät hiljennetään. Yksi kerrallaan sieltä ja täältä.
    Tottakai ymmärrän yksittäisen henkilön uran ja toimeentulon vuoksi, mutta jos valtuustossa olisi ollut edes 1-2 samanhenkistä, niin pikku ryhmänä olisi ehkä voitu vastustaa alkavaa totalitarismia!

2. Miten niin, ”alkavaa”?
    Eletään suurpääoma totalitarismissa satoja vuosia.

Suurpääoman totalitarismi on poliittinen järjestelmä, jossa valta on keskittynyt varallisuuden haltijoille ja median johtajille. Tässä järjestelmässä usein ihmiset eivät ole yhtä tasa-arvoisia ja heidän vapautensa ja oikeutensa ovat usein rajoitettuja. Suurpääoman totalitarismin pääpiirteet ovat:

1. Valta ja varallisuus keskittyvät pienelle eliitille: Poliittinen valta ja taloudellinen valta ovat keskittyneet pienelle ryhmälle rikkaita ja vaikutusvaltaisia ihmisiä. Tämä eliitti hallitsee talousjärjestelmää ja käyttää valtaa pitääkseen kansalaismassat kontrollissa.

2. Henkilökohtaisen vapauden ja demokratian rajoittaminen: Suurpääoman totalitarismi rajoittaa yksilön oikeuksia. Kansalaisille voidaan rajoittaa sananvapautta ja kokoontumisvapautta. Tämä johtaa siihen, että ihmisoikeuksien kunnioittaminen on tärkeä osa tätä järjestelmää.

3. Propagandan ja sensuurin käyttö: Suurpääoman totalitarismissa propagandan käyttö on yleistä. Tämä auttaa hallitusta pitämään kansan tietämättömänä ja estämään heit toimiintumasta.

4. Koneiston ja vallankäytön korostaminen: Suurpääoman totalitarismi korostaa koneiston ja vallankäytön merkitystä. Tämän järjestelmän ylläpitäminen ja kehittäminen on tärkeää, koska se on perusta heidän vallalleen ja voimalle.

5. Korruptio ja lahjonta: Suurpääoman totalitarismi on usein korruptoitunut järjestelmä, jossa rahalla voidaan ostaa valtaa ja etuja. Tämä tuhoaa demokratian ja vapaan kilpailun periaatteita.