UUSI SUOMI PUREUTUU

Uusi Suomi -nimisessä verkkolehdessä ihmetellään, milloin ”Venäjän natsihallinto” lyö Vladimir Putinille kirjoituspöydälle pistoolin ”lopullista ratkaisua” varten. Lehdessä arvellaan, ettei Putin pääse ”vahaan taputeltuna Kremlin mausoleumiin” ja että ei ole ”hääviä joutua kansan lynkattavaksi, kun pahoinpitely alkaa sukuelimistä”.

Vanhan ja jopa arvostetun Uuden Suomen nimeä käyttävän verkkolehden sivulla kirjoittaja Otso Rajakontu jatkaa Venäjän presidentin vaihtoehtojen esittelyä: ”Myös loppuelämän nuoleskelu tyrmän kiviseiniä Haagin tuomion jälkeen ei anna virikkeitä, jos yöunissa pääkallojen seassa kahlaaminen luetaan pois.”

Samassa lehdessä julkaistiin myös Veikko Savolaisen kannanotto: ”Kuten tiedämme, neuvostoliittolaiset maahantunkeutujat tuhosivat evakkopakolaistemme kotiseutua ja alkuperäiskulttuuria muun ohessa muuttamalla useimmat paikannimet… Suomalaisista Venäjän hallussa pitämiä alueitamme kuvaavista kartoista tulisikin ehkä nyt Puolan esimerkin mukaisesti poistaa useita venäläisiksi väärennettyjä paikannimiä.”

Miksi julkaisen tällaista vähä-älyistä roskaa Naapuriseuran Sanomissa? Kertoakseni, missä mennään valtionjohtomme salliman ja kannustaman Venäjä-vihan kehityksessä.

Toimin vuonna 1991 lopettaneen varsinaisen Uuden Suomen päätoimittajana. Tämä nykyinen Uusi Suomi on entisen perillinen vain nimensä osalta. Niklas Herlin osti vuonna 2007 Uuden Suomen tavaramerkin, ja syntyi verkkolehti, joka julistaa olevansa ”vaikutusvaltaisin suomalaisen media”. Nyt verkkolehteä julkaisee Alma Media.

Päätoimittaja Jenni Tamminen on sanonut, että hänen johdollaan verkkolehti ”Uusi Suomi pureutuu jatkossakin politiikan ja yhteiskunnan ilmiöihin”. Siispä pistoolia Putinin pöydälle ja naapurimaan presidentin sukuelimiin pureutumaan! Ja varmaankin ”Venäjän hallussa pitämiä alueet” on kohta vallattava takaisin Aunuksen retkien hengessä?

Siteeraamani kirjoitukset on julkaistu Uuden Suomen blogiosastossa. Päätoimittaja päättää myös niiden julkaisemisesta. Varsinaisen Uuden Suomen päivinä nämä Rajakonnun ja Savolaisen tekstit eivät olisi lehteeni päätyneet. Mutta mehän elimmekin silloin synkkää suomettumisen aikaa?

P.s. Uusi Suomi -verkkolehti sensuroi taannoin Paavo Väyrysen blogin, koska siinä arveltiin, että länsimaat olivat osallisena Ukrainan konfliktin syntyyn. Tämä oli niin törkeää, ettei teksti mahtunut sananvapauden aitaukseen.

4 kommenttia julkaisuun “UUSI SUOMI PUREUTUU

1. Länsimaat elävät Orwellin maailmassa. Kaiken uutisoinnin pitää olla USAn mielen mukaista.
    Historian tuhoaminen ja unohtaminen kuuluu tähän maailmaan.
    Unohtamisessa on tärkeintä unohtaa Venäjän vaikutus 2.maailmansodan lopputulokseen
    ja toisaalta unohtaa kaikki USAn aloittamat oikeudettomat sodat 70 viimeisen
    vuoden aikana.
    Onneksi vain 15 % maapallon ihmisitä kuuluu tähän porukkaan.

Silti tuo Uuden-Suomen juttu on sellainen, että en kirjoittaisi noin pahimmasta vihamiehestänikään.
    Paljon piilotettua vihaa on tämä Suomen valtamedian uutisointi saanut aikaan.
    Venäjän vastainen uutisointi on alkanut jo 90-luvun alkupuolella EU:iin
    liittymisen kieppeillä.

2. Seurasin verkkoversio Uutta Suomea kai pari vuotta. Alku oli lupaava. Sitten Niklas Herlin kuoli ja lehti lässähti. En kuitenkaan olisi silloin uskonut että lehti vajoaa noin syvälle kuin kuvaat. Voisivat vaihtaa vanha US-logon hakaristiin.

3. Lännen istuttama viha on uponnut Suomenkin maaperään. Se selittää, miksi niin helposti valtamedia ja eliitti luovuttivat Suomen lännen käsikassaraksi. Noin voimakas viha osoittaa sen, että länsi näkee itsevaltansa murenevan. Samoin Suomen hännystelijät tajuavat pelokkaina sen, että tulevaisuudessa maailman tasapaino muuttuu ja valheet paljastuvat.

4. Uuden Suomen blogiosasto on muuttunut muutaman sotahullun suomalaisen kokoontumisajopaikaksi. Kuvittelevat, että kun taputtelevat toisiaan selkään edustavat he kansan mielipidettä. Sinänsä hauska välillä katsoa, kun joku opponentti kirjoittaa sodanvastaisen jutun, niin nämä toisiaan selkään taputtelevat sotahullut ovat kymmenessä minuutissa teilaamassa kirjoituksen, eräs kengänparantaja sieltä varsinkin on erittäin koominen persoona, ihme, ettei ole vielä itä-Ukrainan rintamalla :), noh, nämä selkääntaputtelijat taitavat olla päässääntöisesti nostoväkeä, sotauho on lähinnä näppiksellä.