Vapaasti asiaa

Mielipidepalstalle toivotaan osaston nimen mukaisesti mielipiteitä maailman menosta ja omista näkemyksistä. Kieliasua ei tarvitse murehtia tai ujostella. Korjaamme tekstiä jos tarpeen. Kukin puhuu omalla äänellään!

Rohkeasti liikkeelle, toivoo toimittaja!

14 kommenttia julkaisuun “Vapaasti asiaa

1. Olen Kekkosen-ajan kasvatti, olen ymmärtänyt että koko maailma tavoittelee rauhaa ja rakkautta.
    Siksi olen aivan ymmälläni nyky-ajan meiningistä. Kansanedustajat ja muut julkimot saavat ihan vapaasti kiihottaa sotaan ja tappamiseen, halutaan hävittää yksi kokonainen suuri kansakunta. Kansakunta, jonka kanssa olimme sovussa liki 80v.
    Ihmisiltä on jotenkin elämänrealiteetit kadonneet, ja eletään kuin jossain isossa sotapelissä. Seurataan julkimoita ja virkaatekeviä, luetaan pinnallisia uutisia, uskotaan kaikkeen painettuun sanaan, lampaanlailla kumarrellaan joka suuntaan. Itsenäinen ajattelu on tuomittavaa.
    Jos esität oman mielipiteen, olet hörhö salaliittoteorikko.

Miksi kukaan ei puhu rauhasta, suunnittele rauhanneuvotteluja? Miksi ei enään kunnioiteta lähimmäisen mielipiteitä? Miksi ei yleensäkkään haluta rauhaa ja rakkautta koko maailmalle?

2. En löytänyt palaute-kenttää, mihin ois voinut laittaa toiveen, (-ilman julkaisua-) että twitter-linkki olis kiva jos myös löytyis. Ehkäpä se löytyy sit myöhemmin….
    Ja jos haluaa maksaa pienen tukimaksun, ois kiva kun vois vaikka MobilePay’llä sen hoitaa.

3. Suomen presidentti Sauli Niinistö: ” Suomen aseet ovat hyvin rasvattu”

Uskomaton lausunto. 77 vuoden rauhallinen rinnakkaiselo on tähän lauseeseen tuhottu. HÄPEÄN olla suomalainen, häpeän elää ja asua Suomessa.
    Kuinka alas Suomen johto (+ ns julkkikset, kirjailijat, ym influensserit) voivat vajota, lietsoessaan sotaa Venäjää vastaan? En ihmettele jos tässä muutaman vuoden sisällä Helsinkiä pommitetaan entistä tuhoisammin asein.
    Suomi muuttuu sotatantereeksi, jossa USA ja Venäjä (+Kiina) ovat vastakkain.
    Kiitos siitä kuuluu Suomen nykyiselle johdolle. Ja myöskin tulevalle, koska tämä sotakiihko tulee jatkumaan seuraavassa eduskunnassa. Miten se maailmanrauhan solmiminen voi olla näin vaikeaa?

Olen todella surullinen.

4. Yhdysvaltain johtoinen sotapsykoosi pelottaa. En ole yhtään varma, että sotaa lietsovat tahot ymmärtävät, mitä ovat tekemässä. Todellisuus on karannut hanskasta ja juuri se on vaarallista. Keinotodellisuus ja kuvitelma omasta turvasta, ainakin Atlantin takana, luo vääristyneen kuvan sodan leviämisen mahdollisuudesta.
    Kun heidän mantereellaan ei ole sodittu jälkeen sisällisodan ei sota osaa sinne nytkään ja viisainta on käydä sodat mahdollisimman kaukana, jotta omalle mantereelle ei tule tuhoja. Senhän Yhdysvallat osaa.
    Mukava on päästä Euroopassa soditun sodan jälkeen korjaamaan huikeat voitot jälleen rakentamisesta.
    Suomi pitkine Venäjän rajoineen on herkkupala sotavajeesta kärsiville natouskovaisille. Mitä luullaan turvaksi onkin pahinta turvattomuutta. Sitä ei voi ymmärtää propaganda tykityksen pehmentämillä kansan enemmistön aivoilla. Mihin olemme menossa. Ei uskovaisenakin tulee mieleen raamatullisia ennustuksia. Toivoon pitää kuitenkin takertua ja uskoa paremman käänteen mahdollisuuteen. Muuten ei jaksa.

5. Sivistyksen rippeetkin on karisseet pois Suomen poliittiselta johdolta, kun venäläisten tappokehoitukset sallitaan eduskunnassa. Kielen käyttöä kommentoi Ylen uutisissa armeijan edustaja muutamia viikkoja sitten.
    Sodassa tapetaan ja tullaan tapetuiksi, mutta ketään ei kehoteta tappamaan.
    Kielenkäyttö juutalaisista ja muista ”ali-ihmisistä” oli tehokas propagandaväline natsi Saksassa.
    Nyt se on käytössä meillä. Ei ole pitkä matka natsi-Suomeen, jollei se ole jo todellisuutta.

6. Pari kuukautta sitten Nato nimettiin Wikipediassa Pohjois Atlannin Sotilasliitoksi. Kun katsoin muutama viikko sitten uudestaan niin se oli muutettu Puolustusliitoksi kuten kielipoliisi vaatii.
    Voi Nato parkaa miten se on lukemattomia kertoja joutunut itseään maailmalla puolustamaan. Jopa rutiköyhät vietnamilaiset hyökkäsivät sen kimppuun, muista puhumattakaan.
    Kieli on tehokkaimpia propagandan välineitä. Kielellä alistetaan ja ylistetään. Natsit osasivat sen taidon ja osaavat vieläkin. Kun valheen ja propagandan lonkerot ulottuvat kaikille elämän alueille, miksi tällaista yhteiskuntaa voidaan kutsua. Totaliratistiseksi.

7. Aloin lukea uudestaan Frans Emil Sillanpäätä. Aloitin Hurskaasta kurjuudesta. Heti alkupuolella kolahti jotain meidän aikaamme:
    ”On masentavaa ajatella kuinka suuressa määrin me ihmiset olemme sokeitten luonnonvoimien johdateltavia.
    Että me menemme niinkuin karja sinne minne meitä ajetaan. Sohloomme ehkä hiukan vastaan, mutta menemme kuitenkin.”
    Tämä on kirjoitettu 1918.
    Luonnonvoimien tilalle löytyi varmasti jo silloin selvät johdattelijat, vaikka media pelkistyi harvalukuisiin sanomalehtiin.

8. Eilisaamuna nouseva aurinko punasi puhtaan lumen. Maisema lumiseni puineen oli niin kaunis kuin upea talviaamu voi olla.
    Idästä se edelleen nousi poistaen pitkän pimeyden.
    Kun kaikki Venäjän suunnalta tuleva on demonisoitu ei olisi ihme, jos Naton ja Eu:n alamaiset orjat alkaisivat
    väittää, ettei aurinkokaan enää oikeasti nouse idästä.
    Muutkin valheet ovat olleet niin uskomattoman typeriä läpinäkyvyydessään, että aivan minkälainen ”sammakko” tahansa voi heidän suistaan vielä putkahtaa.