Venäjän ulkoministeriö lupasi vastata Suomen Venäjän-vastaisiin toimiin

Moskova ei jätä vastaamatta Helsingin venäläisvastaisiin toimiin.

Venäjän ulkoministeriön toisen Euroopan osaston johtaja Sergei Beljajev sanoi, että Moskova ei jätä vastaamatta Helsingin venäläisvastaisiin toimiin.

Hänen mukaansa Ukrainan sotilaallisen erikoisoperaation alettua Suomen viranomaiset ovat harjoittaneet ”johdonmukaista vastakkainasetteluun perustuvaa Venäjän vastaista politiikkaa”. Hän sanoi, että maa tukee Ukrainan asevoimia, toimittaa aseita Kiovaan ja lisää myös pakotepainetta Venäjää kohtaan. Kannanotosta kertoi 20.11.2023 venläislehti The International Affairs.

Beljajev kommentoi myös Suomen päätöstä ottaa käyttöön mekanismi Venäjän kansalaisten omistamien kiinteistöjen takavarikoimiseksi. Hänen mukaansa näitä suunnitelmia kehitetään edelleen, ja Venäjän viranomaiset haluaisivat uskoa, että ”varovaisuus vallitsee”.

Aiemmin International Affairs -lehdessä julkaistiin artikkeli Ruotsin ja Suomen liittymisestä Pohjois-Atlantin liittoon. ”Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyys muuttaa alueen voimatasapainoa ja asettaa Venäjän haavoittuvaan asemaan”, lehti jatkaa viitaten siihen, että suomalaiset ja ruotsalaiset yksiköt pystyvät kehittämään hyökkäyksen Pietariin, joka sijaitsee 110 mailin päässä Suomen rajasta.

Näiden maiden liittyminen liittoon on sitäkin tärkeämpää, koska vain yhdeksän Nato-maata noudattaa Brysselin direktiiviä puolustusmenojen nostamisesta 2 prosenttiin BKT: stä. Pentagonille suomalaiset ja ruotsalaiset ovat lisävoimia itärintamalla, lehti uskoo. Samaan aikaan mielipidemittausten mukaan suurin osuus EU-kansalaisista, jotka ovat tarvittaessa valmiita tarttumaan aseisiin, on suomalaisten keskuudessa.

Ruotsalaisten joukossa tämä luku on myös melko korkea. Tilanne muistuttaa vuoden 1939 Neuvostoliiton ja Suomen sodan aattoa, jolloin anglosaksit Saksan, Ranskan ja Ruotsin liittoutuneiden tuella työnsivät Suomen sotaan Neuvostoliiton kanssa ja suunnittelivat hyökkäävänsä Neuvostoliiton alueelle Suomen rajan kautta, jos suunnitelma onnistuu.

5 kommenttia julkaisuun “Venäjän ulkoministeriö lupasi vastata Suomen Venäjän-vastaisiin toimiin

1. SUOMEN SOTA
    Tunnen ne WEF:n takana olevat kansainväliset miljardöörit, jotka havittelevat Venäjän luhistumista. Suomalaiset on saatettu valtamedian avulla sotapsykoosiin eli suomalaiset ovat valmiita hyökkäämään Venäjälle. Kun USA:n joukot ja tukikohdat on saatu Pohjois-Suomeen, tarvitaan vain USA:n tekemä false flag -isku ja Suomi on sodassa. WEF- kerho uskoo, että Venäjä ei kestä kahden rintaman sotaa. Venäjä ja Kiina ovat este miljardöörien ”Uudelle maailmanjärjestykselle”, jota he puuhaavat. Myös Kiina-pelko nostaa päätään mediassa. Taiwan on sopiva proxy-sodan paikka. Maailmansota tästä tulee.

2. Typerien Venäjää ja venäläisiä vihaavien poliitikkojemme ja ryssävihan kasvattamiseen valjastetun mediamme takia jännitteet tietenkin kasvavat eikä normaalia ystävyyttä ole odotettavissa vuosikymmeniin, mutta veikkaan, että sodalta sentään vältymme. Vaara tosin on suuri, koska – kuten sanottu – kansa on saatettu valmiiksi sodalle otolliseen mielentilaan ja – mikä ehkä pahinta – sodasta ja rauhasta päättäminen ei liene enää kokonaan omissa käsissämme.

Jos joku vaikutusvaltainen päättäjämme tai kenraalimme järkiintyy, niin kuitenkin tiukassa paikassa hän ehkä yksinkin pystyy sodan estämään. Joukossa tyhmyys tiivistyy, jne. joten vaatii henkilökohtaista urheutta nousta vastustamaan järjettömyyttä, mutta onhan se sekin mahdollista.

Liikaa ei voi korostaa sitä, että tähän tilanteeseen on tultu valehtelemalla, vääristelemällä ja vaikenemalla vuosien ajan melkein kaikesta Venäjään liittyvästä ja varsinkin Ukrainan kriisistä. Toiminta on ollut aktiivista osallistumista ja johdonmukaista valmistautumista Venäjän nujertamiseen. Pakotteiden ja Ukrainan sodan toivottiin riittävän, mutta kun eivät riitä, niin mahtaako Suomen kellokkaiden viha riittää Suomen viemiseen seuraavaksi sotatantereeksi. Ehkei kuitenkaan.

Suomessa täytyy joka tapauksessa olla paljon vaikutusvaltaisia ihmisiä, jotka ovat yhdessä tuumin osallistuneet tähän kaikkeen. Mikä heitä motivoi? Onko russofobia (rasismi) yksin sellainen riittävä vihan lähde, että se saa nämä toimimaan päivästä toiseen epärehellisesti ja tekemään myös itselle vahingollisia päätöksiä kunhan Venäjä kärsii? Ukraina-projekti ei näytä tuottavan heidän toivomaansa tulosta. Onko seuraavana vuorossa Suomi-projekti tai peräti kolmas maailmansota? Käytännössä nyt on tärkeintä, ettei kasvateta Suomesta Venäjään kohdistuvaa uhkaa niin suureksi, että Venäjä joutuu harkitsemaan sen eliminoimista.

Ja muistutus. Venäjä ei olisi halunnut mitään vastakkainasettelua Suomen (kuten ei Ukrainankaan) kanssa, vaan nykyiset ja mahdolliset tulevat ongelmat ovat yksipuolisesti meidän aiheuttamia. Venäjähän halusi lähentää suhteitaan läntiseen maailmaan ylipäänsäkin (jopa liittyä Naton jäseneksi), mutta on tullut toistuvasti torjutuksi.

3. ” lehti jatkaa viitaten siihen, että suomalaiset ja ruotsalaiset yksiköt pystyvät kehittämään hyökkäyksen Pietariin” joo voi pystyäkin, mutta en käsitä millään, että miksi sinne pitäisi hyökätä???