VOITONPÄIVÄN TERVEHDYS

Venäjän Federaation suurlähetystö
Helsinki

Kunnianarvoisa Herra Suurlähettiläs,

Haluan tervehtiä Teitä naapurimme Venäjän edustajana ja koko suurlähetystön henkilöstöä Voitonpäivän 9.5.2023 johdosta.

Lämpimään tervehdykseen yhtyvät tuhannet Naapuriseura ry:n ja sen sosiaalisen median ryhmään kuuluvat henkilöt. Suuren isänmaallisen sodan ratkaisevaa merkitystä fasismin kukistamisessa ei pidä unohtaa nyt, kun noita voimia uudelleen kootaan maailmassa.

Naapuriseura perustettiin vuoden 2023 alussa vastalauseeksi Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikassa tapahtuneelle käännökselle ja vihan ilmapiirille, jota media lietsoo.

Poliittisesti riippumattomana kansalaisjärjestönä Naapuriseuran korostaa, että Suomen tulee ylläpitää ja rakentaa hyviä suhteita kaikkiin naapureihinsa, ja erityisesti, että rikotut välit Venäjään tulee korjata. Se on välttämätöntä. Uskomme, että se on myös mahdollista jonain päivänä.

Kaikki suomalaiset eivät suinkaan ole nykyisen militaristisen menon kannalla. Toivon, että tieto tästä auttaisi Teitä ja koko suurlähetystön henkilöstöä jaksamaan vaikeutuneessa työssänne.

Nostamme maljan Voitonpäivän kunniaksi!

Ystävällisesti,

Mauno Saari

Naapuriseura ry:n perustaja ja hallituksen puheenjohtaja

4 kommenttia julkaisuun “VOITONPÄIVÄN TERVEHDYS

1. Kaverini paidassa luki Itsenäinen Suomi 1917. Itsenäisyyteen kuuluu oma raha ja puolustusvoimat. Ei ole Suomessa omaa rahaa eikä puolustusta. Paidassa pitää olla Itsenäinen Suomi 1917-2023

2. Kunniaa Voitonpäivälle!
    Suhteemme Venäjään palautuvat jonain päivänä. Ensiksi on saatava Suomen poliittinen johto täysin vaihtumaan presidenttiä myöten. Ja sitten pikkuhiljaa avaamaan kansan silmät nykyisestä sokeasta sumusta. YLEn uutisetkin ovat nykyään niin täynnä EUn ja lännen propagandaa, ettei niitä jaksa kuunnella, vaan etsittävä totuus muualta. Tänäänkin von Leyen oli Kiovassa kehumassa Zelenskyä ja lupaamassa ties mitä. Se tästä vielä puuttuisi, että Ukraina otettaisiin EUhun. Eikö se jo riitä, että suomalaiset ovat maksumiehiä monen maan takia. Nyt jos koskaan tarvitaan yhtenäinen kansanliike ja mielenosoitus EUsta eroamiseksi. Ja heti.