Al Shifan sairaalasta

Israel puolustaa itseään: Yli 11 000 Gazan asukasta tapettu tähän mennessä, lähes puolet heistä lapsia.

Gazan 35 sairaalasta 18 on joutunut lopettamaan toimintansa, koska ei ole sähköä, vettä, lääkkeitä eikä ruokaa ja koska Israelin ohjus- ja tykkituli on rikkonut niiden laitteistoja.

Al Shifa on sairaaloista suurin. Kello 11.30 lauantaina 11.11.2023 raportoitiin 36 vastasyntyneen kuolleen, koska sähkön katkaiseminen on lopettanut inkubaattorien toiminnan. Sairaalan sisällä ruumiita on käytävillä ja niitä on pinottu ”paaleiksi”. Kuolleet ovat alkaneet mädäntyä ruumishuoneissa, koska sähköt on katkaistu.

Al Shifan sisälle tunkeutuneet israelin sotilaat ovat tappaneet sekä potilaita että sairaalan henkilökuntaan kuuluvia. Sairaalasta ei voi paeta, sillä sen ovat piirittäneet tarkka-ampujat ja tankit. 13 henkinen perhe yritti paeta ja pääsi portin ulkopuolelle. Heistä 12 ammuttiin siihen paikkaan ja yksi pääsi takaisin suojaan,

Israelin pääministeri sanoo ”operaation” jatkuvan, koska sairaalat ja iskujen kohteina myös olevat koulut ovat hänen mukaansa Hamasin tukikohtia. Sairaaloiden lääkärit, hoitajat ja siellä vierailleet väitävät toisin. Asiasta on kuultu myös sairaalan rakennusvauiheessa paikalla olleita. Hekin kiistävät että sairaalan alla olisi Hamasin tunneleita.

Israel on tarjonnut Gazan eri alueille päivitttäisiä 4 tunnin tulitaukoja, jotta ihmiset voisivat paeta kohti etelää. Gazan viranomaisten, Punaisen ristin, Punaisen puolikuun ja monen eri maan edustajien mukaan neljän tunnin tauko tulitukseessa on lähes ei mitään. ”Alueilla on paljon vanhuksia, liikuntakyvyttömiä tai liikuntarajoitteisia ihmisiä. He eivät voi lähteä. Ja minne ihmiset menisivät? Maantielle mukanaan vain se, minkä jaksavat kantaa”, sanotaan.

Kaiken lisäksi kolmen pakotien varret ovat täynnä aseistettuja Israelin joukkoja ja tankkeja – sekä ruumiita. Palestiinan terveysministeri sanoi tiedotustilaisuudessa lauantaina 11.11., että YK, kansainvälinen yhteisö ja ennen muuta Israel ovat ”verisin käsin” vastuussa kansanmurhasta.

Isael on sähkön katkaisun lisäksi tuhonnut vesisäiliöitä ja leipomoita. Gaza Cityssä sanotaan leivän lopuneen 3 – 4 päivää sitten ja ihmiset joutuvat juomaan merivettä.

Kommentti:

HS:n verkkoleden etusivun otsikko 11.11.2023: ”Päivän timantti: HS seurasi lääkäriopiskelijoiden tulikoetta, jossa kuolleet kohdataan ensi kertaa läheltä.

– Ajattelin, että se on ihminen, en minä voi koskea siihen.”

Tulikoetta ei ilmeisesti suoritettu Gazassa.

2 kommenttia julkaisuun “GAZAN SAIRAALOITA SULJETAAN – Tarkka-ampujat ja tankit tulittavat pakoon yrittäviä

1. ISRAELIN HYÖKKÄYS ON KANSANMURHA, JOSSA ENITEN KUOLEE PALESTIINALAISIA LAPSIA
    Israel on yli 70 vuotta terrorisoinut palestiinalaisia. Tämän on mahdollistanut lännen ja etenkin lännen kristittyjen varaukseton tuki Israelille, jota perustellaan sillä, että ”natsivainojen uhrit saivat vihdoin oman kotimaan”. Mutta Israelin johto on pahempi kuin natsit: natsit eivät murhanneet lapsia, mitä tekee Israel. Onko kyse ”false flag” -operaatiosta, jossa Israel antoi Hamasin hyökätä, jotta saataisiin oikeutus kosto-operaatiolle. On myös mahdollista, että Israel suunnittelee koko Lähi-Idän mittaista suursotaa, missä Israel USA:n kanssa aloittaisi sodan Irania ja arabivaltioita vastaan. Israelin armeija on hyvin voimakas ja teknisesti ylivoimainen. Israel jatkaa terroria palestiinalaisia vastaan ja ylittää pian kynnyksen, jolla Iran saadaan hyökkäämään Israeliin ja seuraa suursota, jota varten USA on jo lähettänyt lentotukialuksia ja miehiä hyökkäystä silmällä pitäen. Suursota voi kumuloitua maailmansodaksi, kun USA iskee Iraniin taktisilla ydinaseilla. Jopa Natomaa Turkki uhkaa iskeä Israeliin, jos kansanmurha jatkuu. Turkilla on myös ydinaseita.