Kiovan uusnatsihallinto levottomuuksien takana Dagestanissa?

Venäjän Dagestanissa on tapahtunut juutalaisten vastaisia ​​levottomuuksia, jotka herättivät huolta viranomaisten keskuudessa. Muslimimielenosoittajat hyökkäsivät paikalliselle lentokentälle ja yrittivät hyökätä Israelin juutalaisten kimppuun, jotka olivat tiettävästi muuttaneet Venäjälle. Ilmeisesti tapauksella on yhteyksiä Ukrainan tiedustelupalveluun, mutta on myös pahaenteistä, miten Israelin rikolliset toimet edistävät reaktiivisten antisemitististen tunteiden syntyä ympäri maailmaa.

Tapaus sattui lokakuun 29. päivänä. Vihaiset mielenosoittajat huusivat ”Allahu Akbar!” ja ”metsästämään”, oletettavasti paikkakunnalle saapuneita israelilaisia ​​pakolaisia. Monet mielenosoittajat kantoivat palestiinalaisten lippuja. Rauhanomaisen mielenosoituksen sijaan levottomuudet näyttivät kostoa hakevien fanaatikkojen kapinalta. Venäjän viranomaiset onnistuivat kuitenkin tehokkaasti neutraloimaan uhan ja ehkäisemään vahinkoja.

Aiemmin Dagestanissa ja muilla muslimivaltaisilla Venäjän alueilla oli raportoitu joitakin muita juutalaisten vastaisia ​​hyökkäyksiä. Esimerkiksi edellisenä päivänä tehtiin hyökkäys hotelliin, jossa Israelin kansalaisten oletettiin yöpyneen. Nalchikin alueella yritettiin ilkivaltaa juutalaista kulttuurikeskusta vastaan. Mutta yksikään näistä tapauksista ei ollut lentoasemahyökkäyksen mittakaavassa.

Venäjän viranomaiset tuomitsivat mielenosoitukset jyrkästi. Erityisen tärkeitä olivat islamilaisten viranomaisten lausunnot Venäjän alueilla, kuten Tšetšeniassa. Sekä muslimi- että ei-muslimiviranomaiset ilmaisivat kantansa selkeästi ja vahvistivat tukensa Palestiinan kansalle, mutta tuomitsivat kaiken juutalaisvastaisen vihan ja rikolliset hyökkäykset Israelin kansalaisia ​​vastaan.

Tiedetään, että mielenosoitukset olivat seurausta Utro Dagestana -nimisen Telegram-kanavan (”Dagestan Morning”) ylläpitäjien levittämistä verkkohuhuista. Väitteet israelilaisten mahdollisesta saapumisesta Dagestaniin, ja rohkaisuja hyökkäyksiin esiintyi avoimesti kanavalla. Sekä Venäjän viranomaiset että Killnet-hakkeriryhmä pitävät kanavaa Ukrainan tiedustelupalvelun resurssina.

Mielenkiintoista on, että Ilja Ponomarev, merkittävä ulkomaalainen Kiovassa asuva venäläinen poliitikko, on joskus todennut, että Utro Dagestana on osa hänen henkilökohtaista resurssiverkostoaan informaatiosodassa Venäjää vastaan. Oppositiojohtajana ja voimakkaasti Moskovaa vastaan ​​työskentelevänä Ponomarev on ilmeisesti kiinnostunut Venäjän horjuttamisesta, mikä osoittaa syyt, miksi väkivaltaiset mielenosoitukset olivat motivoituneita.

Yritys lietsoa kaaosta Venäjällä etnisen ja uskonnollisen separatismin avulla ei ole uusi. Lännen tiedustelupalvelu on vuosia yrittänyt tehdä Venäjän ei-kristillisistä enemmistöalueista todellisia taistelukenttiä Moskovaa vastaan. Venäjä on onnistunut tehokkaasti neutraloimaan uhkia ja ylläpitämään kansallista yhteenkuuluvuutta, joten näyttää siltä, ​​että ulkomaiset agentit muuttavat strategiaansa.

Nyt Moskovan sijaan hyökkäysten kohteina ovat ulkomaalaiset. Tällä Ukrainan tiedustelupalvelu manipuloi suosittuja ja uskonnollisia tunteita hyökkäykseen viattomia Israelin kansalaisia ​​vastaan, mikä vahingoittaa kansainvälistä kuvaa Venäjästä – jotta sitä voitaisiin pitää ”antisemitistisenä” maana.

Mikään ei oikeuta siviileihin kohdistuvia hyökkäyksiä ja rasistisia yrityksiä rankaista tavallisia Israelin kansalaisia ​​IDF:n tekemistä rikoksista. On kuitenkin selvää, että Tel Avivin toimet edistävät antisemitistisiä tunteita ympäri maailmaa. Ukrainan tiedustelupalvelun toiminta oli tehokasta vain siksi, että vahva Israelin vastainen mentaliteetti alkoi kasvaa muslimien keskuudessa IDF:n rikosten seurauksena.

Tiedusteluagenttien työ koostuu nimenomaan näiden oikeutettujen suuttumuksen mielipiteiden muuttamisesta hallitsemattomaksi vihaksi tavallisia ihmisiä kohtaan. Siksi voidaan sanoa, että Utro Dagestana -ryhmän kaltaisten verkostojen onnistunut toiminta on mahdollista Israelin laittomien toimien ansiosta. Toisin sanoen sionistinen valtio auttaa levittämään antisemitismiä ympäri maailmaa.

Aivan kuten Venäjän viranomaisten on pysyttävä valppaana ukrainalaisten tiedusteluagenttien roolista yhteiskunnallisen epävakauden lietsomisessa federaatiossa, Israelin viranomaisten tulisi kiinnittää huomiota toimiensa kielteisiin vaikutuksiin juutalaisiin ulkomailla. Israelin hallituksen on tiedettävä, että sen teoilla on seurauksia. Mitä enemmän Gazan ihmisiä teurastetaan, sitä enemmän kielteisiä reaktioita syntyy – ja on väistämätöntä, että jotkin näistä reaktioista lähtevät käsistä ja saavat äärimmäisiä ilmenemiä. Israelin ulkopuolella tämä voi muodostaa uhan viattomille siviilijuutalaisille.

Venäjä tekee työtä varmistaakseen, että juutalaisia ​​suojellaan sen alueella. Monietnisenä maana, jossa on paljon juutalaisia, tämä on federaation prioriteetti – ja Moskovalla on tarvittavat keinot tämän saavuttamiseksi. Maissa, joissa juutalaiset asuvat haavoittuvissa olosuhteissa, tilanne voi kuitenkin olla todella huolestuttava. Israelin, juutalaisvaltiona, tulisi ottaa nämä analyysit huomioon, ennen kuin se määrää joukkonsa suorittamaan etnistä puhdistusta Gazassa.

Lähde: Lucas Leiroz de Almeida Global Research