NAAPURISEURAN PIKKUJOULUSSA PUHUTAAN, LAULETAAN JA KESKUSTELLAAN

Tervetuloa!

Mauno Saari

Naapuriseuran historian ensimmäinen pikkujoulu! Venäjän tiede- ja kulttuurikeskus (nykyisin Venäjä-talo), Nordenskiöldinkatu 1, Helsinki. Aika 9. joulukuuta klo 13. Tilaisuus on tarkoitettu Naapuriseura ry:n jäsenille.

Kutsuisin niin mielelläni paikalle kaikki naapuriseuralaiset, mutta saliin mahtuu vain pieni osa teisä, noin sata (100) henkilöä. Tila, on se sama, jossa olimme viime keväänä kuuntelemassa suurlähettiläs Pavel Kuznetsovia ja keskustelemassa.

Ohjelma on pikkuruisen jouluinen, mutta sisältää myös vakavaa asiaa; ajankohtaisia puheenvuoroja ja keskustelua niiden pohjalta. Musiikki kuuluu jo perinteisiimme. Nyt ainakin laulamme yhdessä Naapuriseuran kuoron johdolla. Tonttulakin saa ottaa mukaan, jos tontuttaa.

Moni muistaa kesäjuhliemme ylenpalttisen tarjoilun, jonka Venäjän suurlähetystön väki loihti. Aavistelen, että tällä kertaa he tuovat pöytään jotain jouluista, ehkäpä ainakin glögiä autollisille ja autottomille.

Kysymyksessä on siis maksuton jäsentilaisuus. Salin sisäänkäynnin yhteyteen sijoitamme kuitenkin laatikon, johon jokainen voi  sujauttaa tukirahaa toimintamme kustannusten kattamiseen kukkaronsa sallimissa rajoissa. Hiukan käteistä kannattaa muutenkin ottaa mukaan sille varalle, että kirjat kiinnostavat.

Jos haluat mukaan ja olet vähintäänkin melko varma, että myös tulet paikalle, ilmoittaudu osoitteeseen: kirjoita100@gmail.com.

HUOM! Sali täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Tervetuloa!

Mauno Saari