UNRWA:n kohdealuetta. Wikipedia

OLEMME SISÄISTÄNEET

Palestiinalaisten täystuho on lähellä.

Olemme sisäistäneet läntiset arvot: valehtelun ja kaksinaismoraalin. Suomi ”puolustaa ihmisoikeuksia”, mutta lopetti UNRWA:n tukemisen, koska kansanmurhaaja Israel väitti 12 avustusjärjestön 13 000:sta työntekijästä osallistuneen lokakuun 7. päivän iskuun.

Israel siis väitti, ei todistanut. Ja vaikka väite pitäisi paikkansa, olisi entisten länsimaisten oikeusperiaatteiden mukaan pitänyt ensin tutkia, ja vasta jos syyllisyys olisi todistettu, tuomita.

Ja vaikka syyllisyys olisi todistettu, rangaistus olisi tullut kohdistaa ainoastaan noihin kahteentoista – entisten oikeusperusteiden mukaisesti.

Mutta mitä väliä! Uljas Suomi seurasi isäntänsä Yhdysvaltojen sopimusvaraista ja itse keksittyä periaatetta ja lopetti maksut, eli osallistuu nyt kansanmurhaajan tukemiseen ja koko palestiinalaisväestön kollektiiviseen rankaisemiseen.

Palestiinalaisten täystuho on lähellä. Mekin olemme nyt kansanmurhaajia.

Jos vielä joskus matkustan johonkin sivistyneeseen maahan, en myönnä olevani suomalainen.

9 kommenttia julkaisuun “OLEMME SISÄISTÄNEET

1. Luullakseni Yhdysvaltojen Israel-politiikan takana on neljä tekijää: 1) USA:n taloudelliset ja geopoliittiset edut Lähi-idässä 2) Rikkaiden amerikan-juutalaisten voimakas vaikutusvalta USA:n politiikkaan ylipäänsä 3) Kollektiivisen syyllisyyden kantaminen juutalaisen kansan kohtelusta Hitlerin Saksassa ja aiemmista juutalaisiin kohdistuneista pogromeista ja 4) Kristillinen Israel-myönteisyys.

Selitän hiukan omaa näkemystäni tuosta viimeisestä. Kristillisyys vaikuttaa vielä voimakkaasti USA:ssa, vaikka useimmat ns. kristityt sielläkin ovat vain muodollisesti kristittyjä. Joka tapauksessa Raamattu kehottaa siunaamaan Israelia jopa niin, että kansojen kohtalotkin ovat osin siitä riippuvaisia. Tuo Israel-myönteisyys on kuitenkin käsitetty sillä tavalla väärin, että hyväksytään Israelin vaikka kuinka pahatkin teot ja selitetään ne parhain päin.

Kristittyjen oikea tapa siunata Israelia olisi rukoilla sille sellaista hyvää, joka on hyvää kristillisessä mielessä. Sitä samaa oikeasti uskovaiset rukoilevat muillekin ihmisille, mm. gazalaisille. Mutta ymmärrettyään asioita väärin monet kristityt tai ns. kristityt puolustavat jopa Gazan lasten tappamista, mikä on aika kauheaa. Itsekin olen sitä mieltä, että Israelilla on oikeutensa, mutta käsittääkseni Raamatun väärä tulkinta on yksi syy USA:n käytökselle, jota Suomi on vasallin asemassaan alkanut seurata, ehkäpä tajuamatta edes asioiden taustoja.

En puolustele Israelia, mutta en myöskään heidän vihollisiaan. Paljon väärää on myös palestiinalaisten asenteissa, ja myös uskonnollista kiihkoa molemmin puolin. On vaikea kuvitella, että asiat Israelin ympärillä voisivat päätyä mihinkään onnelliseen ratkaisuun.

1. Lisäys kohtaan 2) edellä: Seuratessani Scott Ritterin ja muiden yhdysvaltalaisten kommentaattorien Youtube-videoita minulle on tullut seuraava käsitys: Sionistien aloittaessa II maailmansodan jälkeen Palestiinan valloitustaan he saivat pääasiallisesti tukea rikkailta Yhdysvalloissa asuvilta juutalaisilta sionisteilta, jotka myös lobbasivat Yhdysvaltain hallinnon jäseniä. Sionistien vaikutuksen vähitellen lisääntyessä Yhdysvallat avusti Palestiinaan rakennettua Israelin valtiota yhä enenevässä määrin. Nyt tästä ”apparaatista” on tullut itseään ruokkiva kone. Yhdysvallat antaa Israeliin miljardeja, joista osa palaa takaisin ja sillä osalla lahjotaan kongressia ja senaattia sekä muita asiaan vaikuttavia tahoja. Käytännössä siis voisi sanoa, että Netanjahu johtaa Yhdysvaltoja (ainakin Israelia koskevalta osin).

1. ”Aina kun teemme jotain, meitä varoitetaan, että Amerikka rankaisee meitä siitä. Painakaa mieleenne: On turha pelätä, että Yhdysvallat painostaisi Israelia. Me, juutalainen kansa, hallitsemme Amerikkaa ja myös amerikkalaiset tietävät sen.” Israelin pääministeri Ariel Sharon lokakuun 3. 2001. Kol Yisrael radio.

2. Oli kyllä taas järkyttävää politiikkaa Suomelta! Juuri kun Suomi oli ollut YK:ssa mukana vaatimassa tulitaukoa Gazaan ja samana päivänä, kun Kansainvälisen tuomioistuimen päätös velvoitti Israelin huolehtimaan siitä, että Gazan väestö saa riittävästi humanitaarista apua, niin keksivät tehdä tällaisen syytöksen UNRWA:a kohtaan, joka on käytännössä ainoa avustusjärjestö, jolla on riittävät resurssit ja kanavat saada apua myös perille.

Lahjoitin välittömästi suoraan UNRWA:lle omista roposistani pienen avustussumman tueksi ja protestiksi Suomen yhä räikeämmin kaikkea oikeustajua halventavalle politiikalle.

3. Tässä vielä Fingon, tiedote tästä samasta asiasta ja suomalaisten kansalaisjärjestöjen vetoomus sitä koskien, että päätös lakkauttaa UNRWA:n tuki tässä tilanteessa on (jälleen yksi!) väärä päätös Suomen hallitukselta. Kannustan myös jokaista Seuralaista, jota tämä Gazan palestiinalaisten näännyttäminen vaivaa harkitsemaan, että tekee pienen, edes symbolisen lahjoituksen suoraan UNRWA:lle, avuksi ja protestiksi virallisen Suomen väärälle päätökselle, joka siis vaikuttaa UNRWA:n kykyyn avustaa palestiinalaisia helmikuun aikana. Lahjoittaa voi suoraan UNRWAa.n sivuston kautta.

linkki Fingon tiedotteeseen:

4. Ihan vaan detaljina huomauttaisin, että kyllä vielä muutama vuosi sitten oli ihan rutiini luterilaisisten jumalanpalvelusten lopuksi pyytää Jumalan siunausta ja suojelusta Israelille. Pohjautunee Raamatun kohtaan: ”Jumala on luvannut siunata jokaista, joka Israelia siunaa.”

Monet aktiivikristityt Suomessa samaistavat nyky-Israelin ja Raamatun Israelin ja siksi puolustavat Israelin rasistista ja nationalistista hallintoa.