Tule mukaan Vanajavedelle!

Naapuriseuran puheenjohtaja Mauno Saari tulee Vanajaveden risteilylle 20. elokuuta. Mukaansa hän ottaa vaimonsa Pirkon sekä harmonikan.

Naapuriseuran puheenjohtaja Mauno Saari osallistuu Vanajaveden risteilylle 20. elokuuta. Mukaansa hän ottaa vaimonsa Pirkon sekä harmonikan.

Mauno

– Jos pyydetään, lupaan soittaa kaikki biisit mitkä osaan. Siis ainakin neljä valssia.  Mutta musiikkia tärkeämpää on tavata ja keskustella, iloita yhdessäolosta, Mauno sanoo.

Keskustelujen aiheena ovat Naapuriseuran ja tämän lehtemme lähitulevaisuuden suunnitelmat. Naapuriseuran Sanomat täyttää nyt heinäkuussa puolen vuoden kunnioitettavan iän, samoin itse yhdisys. – Suomi on nyt sotilasliiton jäsen. Maa on ajettu pitkän ajan suunnitelman mukaisesti ulkopoliittiseen umpikujaan. Sille surkeudelle me emme voi mitään, sinänsä. Mutta jatkamme työtä rauhan ja hyvän naapuruuden puolesta monin eri tavoin. Ehkäpä voi sanoa, että yritetään yhdessä pelastaa mitä on pelastettavissa, puheenjohtaja sanoo.

Meneillään on suuntaus äärioikealle. Maan hallituksen tila natsi- ja rasismijuttuineen on kuin rypälepommin jäljiltä. Naapuriseuran Sanomien yksi tehtävä on tarjota entistä tanakammin oikeaa tietoa sekä kansainvälisestä että kotimaan asioista.
– Suunnitelmia on tehty syksyä ja ensi talvea ajatellen. Risteilyllä on mahdollista puhua niistä ja kuunnella myös mukana olevien jäsentemme ajatuksia ja ideoita.

Pirkko

Naapuriseura risteilee Hämeenlinnasta päiväksi Vanajavedelle ja Visavuoren maisemiin.

Lähde mukaan seuraamme viettämään elokuista sunnuntaipäivää pienellä Kulkuri-risteilyaluksella, jolla nautimme myös lounaan. Paluu illalla Hämeenlinnaan.

Risteilypäivän ohjelma

Klo 13:00 Lähtö Hämeenlinnasta Satama, Arvi Karistonkatu 8

Risteilyruokailu, Rantaniittyjen aarteita:

Tomaattia ja marinoitua punasipulia

Kesäinen mansikkasalaatti

Uuden sadon perunasalaatti

Savusiikaa & kylmä tuoreyrttikastike (G,L)

Maalaisleipä ja voi

Mehu ja vesi

Laivalla voileipäpöytä ja kahvitus

Klo 17:00 Rantautuminen Visavuoreen

Visavuori

Klo 18:00 Paluumatka Hämeenlinnaan

Klo 22:00 Saapuminen Hämeenlinnan satamaan

Risteilyhintaan 90 €/hlö sisältyy:

o Risteily Vanajavedelle Visavuoreen, lähtö ja tulo Hämeenlinnaan. Kokonaisristeilyaika 8 tuntia + 1 tunti laiturissa Visavuoressa

o Risteilylounas menomatkalla Visavuoreen, paluumatkalla kahvitarjoilu

Lisämaksu

o Museon pääsymaksu Visavuoressa 10 €

Lisätiedot ja ilmoittautumiset:

Naapuriseura ry. www.naapuriseura.fi, e-mail: matkat.naapuriseura@gmail.com Maksu 15.7.2023 mennessä Naapuriseuran tilille FI76 5549 6620 1272 86 viite: 2082. (Vastuullinen matkanjärjestäjä: Finnsov Tours Oy, KKV 284/20/Mj).