Vaalit vaarallinen näytelmä

Britannian ex pääministeri Johnsonin neuvonantajan Dominic Cummingsin toteamus, että Yhdysvaltojen aseteollisuus päättää Britannian politiikasta ja että vaalit ovat vain eräänlainen näyteikkuna, pätee myös muihin Euroopan maihin, erityisesti Suomeen.

Suomen vaalit ovat todella teatteriesitys. Niiden tarkoituksena on valita sopivia komeljanttareita Yhdysvaltojen sotateollisuudesta riippuvaisen armeijan ja valtion virkamieskunnan vaaralliseen näytelmään.

Presidentti Niinistö ja Sipilän kokoomuksen+perussuomalaisten hallitus toteutti USA:n aseteollisuuden unelman. Yhdysvalloissa niin presidentti Eisenhower kuin presidentti John F. Kennedy varoittivat sotatarviketeollisuuden vallasta.

Tämä Suomen siihen saakka militaristisin hallinto rakensi raudanlujan linnakkeen – paitsi kahden väliset sotilasliitot, myös Suomen kansalaisille tarkoitetun aivopesukoneen, Mediapoolin, toteuttamaan aseteollisuutta ja NATO:a palvelevaa keskitettyä mediaa. Tuon lisäksi perustettiin NATO:n hybridikeskus varmistamaan, että Mediapoolin ”tiedonvälitys” on koordinoitua Yhdysvaltojen aseteollisuuden ja NATOn kanssa.

Puolustusvoimien komentajan presidentti Niinistön läsnä ollessa allekirjoittama Isäntämaasopimus toi päätöksille konkretiaa. Kansainväliset sotajoukot saapuivat maahamme lukuisiin ja lähes jatkuviin harjoituksiin.

Seuraavien vaalien alla Suomen kansa yritti muuttaa tilannetta valitsemalla eduskuntaan NATO-vastaisen enemmistön.

Turha toive!

Erilaisilla tekosyillä ja presidentin puuttumisella jokaisen eduskuntaryhmän sisäiseen päätöksentekoon Suomen eduskunta yllättäen päätti lähes yksimielisesti liittää Suomen entistä syvemmin lukuisiin hyökkäyssotiin syyllistyneen NATO:n jäseneksi.

Siis mitä hyötyä on äänestämisestä, kun kansanedustajia neuvova sopivan militaristinen presidentti, armeija ja vuosikymmenten aikana aivopesty virkamieskunta todistavat kansanedustajille, että NATO on ”rauhan ja turvallisuuden tae”? Suomen kansan mielipide mitätöidään. Vaalien alla annetuilla lupauksilla ei ole merkitystä.

Kun Dominic Cummings toteaa Britannian hallinnon olevan alisteinen Yhdysvaltojen sotateollisuudelle, miten Suomen valtiojohto ja eduskunta eivät olisi?

Yhdysvallat ja NATO kouluttivat ja aseistivat Ukrainaa jo yli kymmenen vuoden ajan sotaan Yhdysvaltojen sotateollisuuden puolesta. Kysyttiinkö ukrainalaisilta mielipidettä asiaan? Vuoden 2019 vaaleissa 70 % heistä äänesti presidenttiä lopettamaan vihollisuudet ja toimimaan yhteistyössä Venäjän kanssa.

Tässäkin tapauksessa kansan mielipide heitettiin romukoppaan Yhdysvaltojen sotateollisuuden halutessa yhä suurempia voittoja.

Britannian, Saksan ja useimpien muiden EU-maiden taipuessa Yhdysvaltojen tahtoon Suomi nousee tämän joukon kirkkaana tähtenä vielä muita uljaammin puolustamaan sotateollisuuden etua.

Hyvinvointivaltiota puretaan vastoin Suomen kansan ja äänestäjien tahtoa ja varat tarjotaan sotateollisuudelle.

Suomen eduskuntavaaleissa ei valita virkamieskuntaa, ei armeijan kenraaleita eikä miehistöä, ei myöskään presidenttiä eikä median päätoimittajia. Eduskunnan Yleisradio jatkaa aseteollisuutta palvelevaa viestintää, muuttaa mustan valkoiseksi ja ylistää NATO:a rauhan takaajana.

Uskoo ken tahtoo.

Jokaisen äänestäjän on kysyttävä itseltään muutamaa asiaa: Puolustaako minun ehdokkaani kansaa vai sotateollisuutta? Puolustaako hän parempaa opetusta lapsille, hyviä suhteita naapurimaahamme Venäjään ja parempaa historian opetusta? Puolustaako hän totuuteen pohjautuvaa tiedonvälitystä eduskunnan YLE:n ja muun valemedian sijaan? Puolustaako hän kunnollista terveydenhuoltoa ja toimeentuloa?

Itsenäinen ajattelu ja sen mukainen toiminta on kansanedustajan tärkein arvo. Pettureita ja lupaustensa rikkojia ei tule valita uudelleen.

4 kommenttia julkaisuun “Vaalit vaarallinen näytelmä

1. Kammottavaa katseltavaa ja kuunneltavaa…suomen koulujen oppimistulokset romahtaneet..lapset ja nuoret jonottavat psykiatrista hoitoa vaan kun ei muka ole rahaa! Lee Aan mukaan koulujen ongelmat olisivat hoidettavissa 200miljoonalla€…hoitojonojen purku lasten ja nuorten osalta ei vaatisi sitäkään. Mutta mitä tekee suomen eduskunta siirtä rahat sotaan!