Ylen tutkivan journalismin erikoisosasto MOT on juuri paljastanut, että Suomessa on käytetty venäläistä lehtikuusta. Kuvasitaatti: Yle/MOT. Kuvaa on rajattu.

Vuosikymmenen rikos

Ylen tutkivan journalismin erikoisosasto MOT on juuri paljastanut shokeeraavan rikoksen Suomessa joka tulevaisuudessa tultaneen muistamaan 2020-luvun julkeimpana tekona.

Eräs suomalainen huonekalujen myyntiketju on myynyt jakkaraa, joka MOT:n tilaaman isotooppitutkimuksen mukaan 95 prosentin todennäköisyydellä on valmistettu venäläisestä lehtikuusesta.

Välttääkseen joutumasta syyttäjäviranomaisen kouriin tai median lynkkaamaksi yritys on puolustautunut vetoamalla siihen seikkaan, että puu ilmeisesti on venäläistä alkuperää, mutta että se on tuotu Suomeen ennen vuotta 2022.

Nyt kun faktat on esitelty, siirtykäämme niiden tulkintaan. Mitä tapaus kertoo Suomen tilasta 2026? Ensinnäkin sen, että moraalille on monta eri mittaria. On säännöt meille ja säännöt heille ja muille.

Yhdysvallat, joka on täyttämässä 250 vuotta, on ollut sodassa sinä aikana noin 225 vuotta. Se käy tälläkin hetkellä useita provosoimattomia hyökkäyssotia ja avustaa mm. Israelia niiden käymiseksi.

Ja kaikkihan me olemme joutuneet kärsimään siitä, ettei Fordeja ja Chevroleteja ole voinut ostaa, koska kauppa on sodankäynnin takia ollut kielletty 225 vuoden ajan.

Ai niin, eihän se niin ollutkaan. Fordeja on aina ollut kaupan sodista riippumatta, Henryn ajoista lähtien. Niiden myynti vain on laskenut, koska parempia autoja on tullut saataville.

Sotaa ihaileva amerikkalaisviihde on aina ollut laajasti tarjolla, oli sota käynnissä tai ei. Tosin yksi poikkeus sotaviihteen osalta löytyy. Maailmansodan vuosina kun Yhdysvallat ja Neuvostoliitto olivat liittolaisia, Hollywood tuotti aseveljeyttä tukevia elokuvia. Ne olivat Suomessa kiellettyjä.

Gazassa ja muualla palestiinalaisten vuosituhansia asuttamilla seuduilla toimeenpannaan kansanmurhaa, joka saa kovettuneemmankin rikostutkijan menettämään henkisen tasapainonsa. Tavallinen tarkkailija ei kertakaikkiaan pysty perehtymään julmuuksiin, koska niiden laatu ja määrä ylittävät inhimillisen kestokyvyn. Tietoon on perehdyttävä asiantuntijoiden suodattimien kautta.

Voisi luulla, että kauppa Israeliin estyisi nyt ja pitkälle tulevaisuuteen. Mutta taas erehdyttiin. Kauppa kukoistaa ja kasvaa ihan hallituksen itsensä vauhdittamana. Suomi sekä vie että varsinkin tuo sotavälineitä mitä laajimmassa määrin.

Israel on sodan tekoälysovellusten kehittäjä, joten niitä tarjottaneen seuraavaksi. Näemme siis, että jakkara lehtikuusesta on moraalisesti moitittava esine, jonka tuonti on estettävä ja myynti on sanktioitava. Mutta että sotatarvikkeita voidaan vapaasti tuoda ja viedä toisiin maihin, vaikka nämä toistuvasti hyökkäilevät eri puolilla maailmaa muiden kimppuun.

Eri säännöt kohteen mukaan. On periaatteita ja jos ne eivät miellytä, vaihdetaan toisiin periaatteisiin, Marx-veljeksiä lainaten ja mukaillen.

Jakkara-gaten opetus on tämä: Sotapsykoosi on vallannut virallisen Suomen ja sen median. Suomi ei psykoosissaan enää ole kykenevä löytämään tietä ulos. Ajopuuna Suomi lipuu kohti sotaa, jos virta sinne vie. Järkiselitykset eivät mene perille, myytit ja mystiikka täyttävät mielen.

Vain talouskriisi ja sotaprojektien rahoituksen kuivuminen voi hidastaa prosessia, mutta Suomi on täysin ulkoisen etäohjauksen armoilla.

7 kommenttia julkaisuun “Vuosikymmenen rikos

  1. Tämä on niin mainio esimerkki tyhmästä maasta, siis Suomesta, että täytyy vielä miettiä ja keksiä hyviä vinoiluja maamme johtajia kohtaan. Ehdottaisin Nobel-säätiölle tyhmin maa palkintoa Suomelle. Palataan vielä myöhemmin.

  2. Huikean tärkeä ja ongelmien ytimeen pureutuva naseva ja helposti ymmärrettävä kirjoitus!

    Todellakin kaksinaismoralismi ja kaksoisstandardit ovat Suomessa ahkerassa käytössä. Tavallinen tuulipukukansa on huijattu uskomaan valheita, mutta miten on muiden laita. Onko Suomessa enää ihmisiä, jotka puntaroivat asioita monipuolisesti oman harkintansa mukaan ilman voimakkaita ennakkoasenteita? Jos on, niin miksi he ovat hiljaa? Peläten huonekalukauppiaan tavoin oman hyvinvointinsa ja maineensa menettämistä.

    Entä poliitikot, medioista päättävät ja ns. asiantuntijat? Ymmärtävätkö he käyttäytyvänsä rasistisesti? Rasismi on kova sana, mutta millä toisella sanalla voisi kuvailla paremmin ihmisiä, jotka jaottelevat muita heidän syntyperänsä mukaan. Jos kuvitellaan, että suuressa naapurissamme asuisi venäläisten sijasta amerikkalaisia, niin nykyisin standardein Suomessa iloittaisiin suuresti naapurimme oikeutetuista toimista Ukrainaa kohtaan, jonka kautta syytöntä naapuriamme yritetään petollisesti murskata kansainvälisin voimin.

    1. ”Huikean tärkeä ja ongelmien ytimeen pureutuva naseva ja helposti ymmärrettävä kirjoitus!”
      -Todellakin!

      Mitä tuohon suomalaisen tuulipukukansan hiljaa olemiseen tulee, niin eikö kuitenkin nykyinen globaali tilanne ole liian vaikea hahmottaa kenelle tahansa. Asioita paljastuu kyllä koko ajan lisää, kuten esimerkiksi että Trumpin takaa löytyy häntä vaikutusvaltaisempi saksalainen miljardööri Peter Thiel, joka panee ymmärryksemme ja ajatuskuviot globaalisti täysin uusiksi. Toimittajat jotka paljastivat Peter Thielin ovat” intialaisia” jotka ovat Saksassa journalistisen koulutuksen saaneita. Peter Thielistä ja BIC Tech- eliitistä kirjoittamassaan ” teoksessa” he kirjoittavat myös Israelin roolista tässä meneillään olevassa maailman murroksessa. Suur-Israel- projekti on käynnissä. Israel on rakentamassa omaa Silicon Valleyta johon se on rekrytoinut miljoona intialaista työntekijää. -Kiinalaiset kieltäytyivät kunniasta.
      Saksassa vaihtoehtomedioissa käydään erittäin aktiivista keskustelua Peter Thielistä ja BIC Tech-eliitistä. Peter Thielin antikristusfantasiat ja ihmisen ihmisyyttä uhkaavat teesit kuulostavat kyllä ”järjettömiltä”, mutta raha- ja TECH-eliitin vallansäilyttävää todellisuutta.
      https://www.youtube.com/watch?v=LV6sjLp82bA&t=995s

Vastaa