Energioista edelleen

Olemme jokainen energiasta läpäistyjä. Elämänvoima, energia värähtelee ja sitä voidaan mitata, arvioida ja se todentuu elämissämme. Siivilöimme saamamme energian omien ajatuksien, asenteiden ja tekojen ilmaannuttamiseen.

Tämä nimenomainen elämä on mahdollisuuksien elämä kasvuun, edistymiseen ja hyvin vointiin. Toisaalta voimme myrkyttää kasvumme ja tehdä tuhoa tulevaisuudellemme. Valinta ja seuraus värittää niin ulkoisen-kuin sisäisen olemisemme.

Perimmäinen kysymys, ymmärrämmekö oman todellisen olemuksemme, luomisvoimamme  ja tarkoituksemme? Väitän, käsi sydämellä, emme läheskään siinä mittakaavassa mitä se voi parhaudessaan olla. Osalla meistä on jo avainnippu hyppysissä, osa etsiskelee niitä ja osa ei tiedä niiden olemassa olosta yhtään mitään. On niitä, jotka ajattelevat tietoisesti, niitä jotka haluavat alkaa ajattelemaan ja niitä jotka eivät ajattele, vaan toimivat sattumavaraisuuksissa.

Ajatus on energian ilmaus ja se laittaa liikkeelle toiminnan energiaa. Tietoisuus on enemmän kuin tietäminen, koska se pitää sisällään kaiken. Mihin kiinnitän huomion, valtaa minut ja elämäni. Teoilla on aina seuraus ja ne täyttävät arkemme aamusta iltaan ja öisin uneksimme niistä.

Itse asiaan

Halutessamme voida hyvin, meidän on valjastettava omat sisäiset luovat voimavarat, hyvän elämän rakentamiseen. Meidän on rakennuttava itse parhauteemme.

Energiatasot korreloivat immuunivasteen kanssa ja kysymys on äärimmäisen merkittävästä kokonaisuudesta. Immuunipuolustus on luonnostaan meille kuuluva ja meidän, itse kenenkin, on tehtävä oma osuutemme sen hyväksi. Hyväksi todettuja, mitattuja ja testattuja keinoja on lukuisia ja kaiken lisäksi ne ovat helppoja toteuttaa. Suurin este ja vaikeus on laiskuus, välinpitämättömyys, kielteinen asenne ja luulot.

Helpon elämän ihannointi ja siinä luulossa eläminen, että joku muu tietää parhaiten, on nähtävänä sairauksien ja lääkityksien ynnä erilaisten riippuvuuksien vallitsevuudessa.

Kaikkea saa, kun kohtuudella sitä käyttää, itseään kuunnellen ja oman kehon viisautta kunnioittaen. Yli äyräiden meneminen katkaisee takuu varmasti sen oksan jolla istuu.

Kokemuksien sanotaan kasvattavan, tarvitsemmeko aina vain lisää kärsimystä? Eikö ole selvää, että jotakin täytyy muuttua. Se joku on itse kukin. Parantamisen varaa on totta totisesti. Annammeko tämän kaaoksen ja sumuttamisen tekevän koko lopun unelmistamme, toiveistamme ja lopulta itsestämme?

Resepti energian nostoon, parempaan huomiseen, käytännössä testattu ja toimivaksi todettu:

* nimeä toive, tavoite, unelma

* aamulla sano itselle, tämä päivä on hyvä päivä

* istu itseksesi, meditoi, aloita vaikka minuutista

* rukoile, jos et osaa, opettele, jos et usko, rukoile silti

* naura vähintään 10 min.päivässä, mieluummin enemmän ja seurassa vielä parempi

* kiinnitä huomio siihen hyvään mitä sinulla on, ole kiitollinen

* asenne myönteiseen

* valitse energisoiva värejä vaatteisiin ja sisustukseen

* mene metsään, vesien äärelle ja hengitä, ole läsnä

* nuku ja lepää riittävästi

* ponnistele, älä anna periksi

* ravitse kehoa tuoreella ruualla

* juo lähdevettä

* liikuta kehoa

* vältä myrkkyjä

* tee keskeneräiset asiat

* tee sopu ihmisten kanssa ja oman menneisyytesi suhteen

* tutki ja lue elämän mestareiden kirjoituksia

* löydä  itselle sopiva voimalause, Olen riittävä! ( Sopii monelle.)

* palkitse itseäsi: käy hierojalla, energia hoidossa, ym mikä tuntuu sopivalta

* löydä henkisyys, ymmärrä että olet kehoasi asuttava henki

Listaa voi jatkaa, mutta tärkeintä on, että valittamisen sijaan teet jotakin merkityksellistä elämäsi kohentamiseksi. Aloita tänään, huomenna olet jo edistynyt.

Kevät on uuden luomisen alku. Puhdista vanha moska niin kehosta, mielestä ja tekemisistä. Täyty parantavasta valosta, ilosta ja rakkaudesta.

2 kommenttia julkaisuun “Energioista edelleen