Leikkauksista sanottua

Kuka on vastuussa?

Kari Kuusisaari, Vaasa, (eläkkeellä oleva opettaja)

Kuka on vastuussa, että saan vähemmän eläkettä?

Olisiko yksinkertaisempi ja tehokkaampi tapa saada Suomen taloutta kuntoon sopeutuksen ja sopeuttamisen (suomennettuna säästökuurin) sijaan lopettamalla Venäjää ja sen luonnonvaroja vastaan käytyä kontraproduktiivista taloudellista sotaa, olla lähettämättä miljardeja Ukrainaan tapattaaksemme lisää satojatuhansia ukrainalaisia sodassa, jota he eivät voineet voittaa.

Muistaako kukaan enää?

Unkarilaiset sanoivat, että

1) Ukraina ei voi voittaa tätä sotaa (nykyään kaikki ovat jo orbanisteja),

2) talouspakotteet eivät tule saamaan Venäjä polvilleen.

Minä en usko, että unkarilaiset olivat muita älykkäämpiä tietämään tätä jo silloin. Ja jos tästä olivat tienneet muutkin, on kysyttävä, kuka on vastuussa siitä, että eläkkeet ja sote-menot joutuvat säästön kohteeksi (ei siis sopeutumisen kohteeksi, vaan säästön kohteeksi), kuka on vastuussa Suomen talouden romuttamiseen.

12 kommenttia julkaisuun “Leikkauksista sanottua

1. Sauli Niinistö ja Sanna Marin + hallitus ovat pettureita ja Suomen kurjuuteen ajajia. Jotenkin tuntuu, että Orpo ymmärtää ja tietää tilanteen, mutta ei voi enää tilanteelle mitään. Yrittää Purran kanssa klaarata aina seuraavaan päivään, naama on syntisen näköinen.
      Ja sitten toinen syyllinen, eli Stuppi, varsinainen itsehyväinen keikari, USAn myyntimies, vielä pahempi kuin Viron edellinen presidentti, molemmat CIAn kasvatteja.
      Euroopan ja USAn johto ei välitä mitään Ukrainan kansalaisista, ihan sama vaikka kaikki kuolisi, päämäärä on tuhota kaikki Venäjään liittyvät maat ja kansat.
      Suomen(kin) talous saataisiin korjautumaan, jos ja kun Suomi irtisanoituu Ukrainan sodan lietsomisesta ja lopettaa kaiken yhteistyön ja aseiden oston Israelista. Nykyinen hallitus nurin ja poikkeustila aikaan, uusi hallitus ja presidentti.
      Kaikki pakotteet poistetaan Venäjään liittyen ja mennään Moskovaan pyytämään anteeksi suomalaista tyhmyyttä ja kovapäisyyttä (Karjalan mänty). Aloitetaan yhteistyö Venäjän kanssa.
      Aloitetaan syyllisten etsintä ja tuomioiden antaminen, ilman armoa.

1. Kyllä. Unelmaa, mutta unelmasta voisi tehdä totta.
        Olen vaistoavani tässäajassa runsaasti tyytymättömyyttä nykyiseen hallintoon ja heidän toimintatapoihin. Jos tämän ’lammas’kansan (sori) saisi jollain ilveellä kaduille ja toreille (muulloinkin kuin MM-kullan jälkeen) , niin unelma olisi ehkä toteutettavissa.

1. Sotimisen harjoittelulla on niin kiire, että ilmastohävittäjät on tankattava ilmassa ehtimättä käymään tankilla maassa. Näillä kuluu kerosiinia miljoonia litroja viikossa. Maksaa vielä paljon, kun eivät kelpaa Putinin puoli-ilmaiset kerosiinit. Lisäksi kansalaisten keuhkot ovat kovilla!!

2. Orpo Purran hallitus näyttää käytännössä mitä Venäjälle asetetut sanktiot merkitsevät Suomelle ja suomalaisille. Sama kaiku on askelten muuallakin EUssa. Sanktiot iskevät lujaa jokaiseen EU-maahan. Kuten kaikkialla eniten sanktioista joutuvat kärsimään Suomessakin kaikkein köyhimmät. Venäjän taloutta ne ovat päinvastoin auttaneet itsenäistymään ja kehittymään. Joko kerroin, että World Bankin tilastojen mukaan Venäjän talous ohitti viime vuonna Saksan, joka on taantumassa? Kiitos Reichs betrüger Scholzin.

1. Suomessa al-vero nousee 1,5%, (pienten) eläkkeiden verotus kovenee, kansaneläkkeen maksaminen ulkomaille loppuu kokonaan, jne… kaikki edellä mainittu koskee kipeimmin juuri kaikkein köyhimpiin tulonsaajiin. Rikkaiden ja hyvin toimeentulevien verotukseen ei juuri kosketa, vaikka sieltä olisi saatavissa suurimmat tuotot . Vieläköhän köyhä kansa edelleen äänestää samat lurjukset valtaan?

3. Determinismi on filosofian näkökanta, jonka mukaan kaikilla asioilla on syynsä. Tästä seuraa, että maailman syy–seuraus-suhteet muodostavat ketjun, joka määrää kaikki tapahtumat. Yleisesti ottaen determinismissa oletetaan, että riippumatta havainnoijan perspektiivistä tai vertailupisteestä, maailma noudattaa tiukkoja syy-seuraus-suhteita. Kuitenkin se, miten nämä suhteet havaitaan tai ymmärretään, luonnollisesti vaihtelee havainnoijasta ja hänen käyttämästään vertailupisteestä riippuen. Tässä mielessä havainnoijan ja vertailupisteen rooli on keskeinen ymmärrettäessä ”syy-seuraus-syy” monisäikesyyttä. Minun mielestäni, Ukrainassa ja Gazassa ovat ketjujen heikoimmat lenkit koska palestiinalaiset ja ukrainalaiset ovat omassa massassa köyhiä ja helposti manipuloitavia ihmisiä. Prosessi mikä on nyt meneillään Ukrainassa on seuraamuksia siitä, että Länsi ei kykene kasvattamaan reaalitaloutta ja eliitti on päättynyt romuttaa nykyrakenteet, syöttämällä ”puuttinia”. Vastuussa olemme me kaikki…

1. Huolestuttaa tässä nykyisessä poliittisessa suuntauksessa se, että yhä useammasta meistä myös täällä Suomessa on tulossa kovaa vauhtia sekä köyhiä että helposti manipuloitavia ihmisiä. Sama koskee tietysti myös suurelta osin muutakin Eurooppaa, joka kärsii näistä talouspakotteista ja mm. median toimimattomuuden ja muun vaihtoehdottomuuspolitiikan tuottamasta demokratiavajeesta, joka vaikeuttaa tilanteen korjaamista.