YHDYSVALLAT KAHDEN RINTAMAN SODASSA

Iranin sotavalmius ja sotilastekniikka ovat huippuluokkaa.

Yhdysvallat on kuvitellut, että muissa maissa ei ole ammattitaitoisia kenraaleja. Nyt se on havahtunut Iranin kykyyn sotia. Kyse ei ole enää vain Gazasta, vaan siirtomaavastaisten valtioiden ja järjestöjen yhteistoiminnasta.

Iran iski viime viikolla ISIS:n ja länsivaltoja palvelleen kurdiliikemiehen taloon jopa tuhannen kahdensadan kilometrin päähän. Huthit Jemenissä ampuvat ”liberaalin” lännen laivoja, Hamas ei näytä heikentyvän ja tätäkin vahvempi Hizbollah seuraa vielä tilannetta.

Iranin sotavalmius ja sotilastekniikka ovat huippuluokkaa. Halutessaan se voisi ampua ohjuksiaan Israeliin lähettämättä rintamalle ainoatakaan sotilasta. Iranissa on tapahtunut sama kuin Venäjällä. Kun sitä ruvettiin piirittämään sotilastukikohdilla ja käymään sitä vastaan kauppasotaa, sen kenraalit tekivät johtopäätöksensä.

Venäjä valmistautui aseistamalla itsensä. Se kykenisi nykyistä laajamittaisempiin sotatoimiin Ukrainassa, mutta se ei tuhoa yhdysvaltalaistyylisesti mattopommituksilla esimerkiksi Kiovaa, koska Venäjälle Kiova on kulttuurisesti oma kaupunki.

5 kommenttia julkaisuun “YHDYSVALLAT KAHDEN RINTAMAN SODASSA

1. Lähi-idässä uskonnolliset intohimot ja öljy vaikuttavat voimakkaasti siihen, että ovat jatkuvasti toistensa kimpussa tai ainakin uhkailemassa toisiaan. On tietysti muitakin tekijöitä.

Suomea ajatellen en keksi mitään syytä, miksi meidän pitäisi ajatella venäläisiä vihollisina. En ainakaan mitään sellaista syytä, joka olisi jollain tavalla meille hyödyksi tai meidän etujemme puolustamista.

Paitsi jos tavoittelemme omaa etua suorastaan demonisella tavalla hyökkäämällä USA-Naton kanssa Venäjälle valtaamaan sieltä meille elintilaa ja luonnonvaroja. Tosin luonnonvarat sieltä voidaan yrittää kaapata myös suistamalla Venäjän laillinen hallinto ja asettamalla tilalle länsimielinen nukkehallinto samaan tapaan kuin tehtiin Ukrainalle.

Suomella ei ollut siis muita syitä (kuin nuo häikäilemättömät) ajatella venäläisiä vihollisinamme, mutta halua kaiketi oli (ainakin eliitillämme kuten on nähty). Sen sijaan Venäjällä ei ollut sen enempää syytä kuin haluakaan ajatella meitä suomalaisia vihollisinaan. Tuskin he vieläkään haluavat, mutta USA-Naton kanssa liittoutunutta ja varustautunutta sekä Venäjä-vihaan propagoitua Suomea he joutuvat vasten tahtoaan pitämään mahdollisena vihollisena. Tilanteen jatkuessa perinteiset Suomi-sympatiansakin tietysti karisevat.

Toisin sanoen – toisin kuin Lähi-idässä – vihollisuus Suomen ja Venäjän rajalla on keinotekoista ja käsittämätöntä, joidenkin transatlanttisten piirien itsekkäisiin rasistisiin ideologioihin perustuvaa. Keinona vihollisuuden synnyttämiseen on käytetty erityisesti Ukrainan kriisistä ohjatulla Venäjä-vastaisella disinformaatiolla luotua väärää käsitystä.

1. Meillä monilla voi olla vähän kliseemäinen ajattelu, että rättipäät olisivat jotenkin erityisen sotaisia. Yli 100 -vuotta sitten Turkin alaisuudessa alueella ei tainnut olla sotia juuri ollenkaan. Ja tämä sotakausi alkoi vasta 2 MS:n jälkeen – on ollut myös uutisointia, että kylmän sodan aikana CIA olisi erityisesti radikalisoinut alueen nuoria, jotta arabimaailma ei yhdistyisi toisaalta Israelia vastaan toisaalta liittyisi NL:n puolella. Eli tämänkin sekasotkun ovat todennäköisesti tehneet amerikkalaiset.

2. USA ON TERRORISTIVALTIO
    USA on tappanut toisen maailmanodan jälkeen sodillaan yli 20 miljoonaa ihmistä. Tällaiseen valtioon Suomen tyhmät päättäjät ovat Suomen alistaneet.
    USA:ta ei kiinnosta Suomen etu, vaan Suomesta on tehty sijaissotija Venäjää vastaan. Päättäjät ovat rikkoneet perustuslakia ja syyllistyneet törkeään valtiopeokseen. Meillä oli hyvä naapuruussopimus Venäjän kanssa, mutta idioottipäättäjät ovat sen tuhonneet. Valtamedia on yhtynyt tähän Venäjä-vihaan tuputtamalla russofobista tekstiä jokaikinen päivä. Kaikki presidenttiehdokkaat ovat russofobisia. Suomeen tarvitaan USA:n ja Naton vastainen vallankumous. Tekijöitä kyllä löytyy. Kansa on vähitellen heräämässä propagandaunestaan.

1. Tätä anglosaksista imperialismia on kestänyt jo Iso-Britannian (nykyinen Pikku-Britannia) valta-ajoista lähtien . Kyseinen Yhdysvaltojen maailmanmahtia edeltänyt imperiumi tappoi pelkästään intialaisia 90 miljoonaa. Tarkemmin Shashi Tharoorin kirjassa: ”Inglorious Empire. What the Brittish Did to India”. Yhdysvallat on ”ansiokkaasti” jatkanut sen perinteitä vähintään yhtä laajalla alueella. Pientä toivoa on kuitenkin näkyvissä. Yksinapainen maailma on muuttumassa moninapaiseksi.